Mesteri vonásokkal alkotta meg a Ferrari legújabb modelljének formatervét: a Roma a végletekig letisztult, rendkívül dinamikus és futurisztikus, mégis kiválóan idézi meg tágas kupé elődjei. Ráadásul könnyen lehet, hogy személyében a márka legkedvezőbb modelljét tisztelhetjük.
Egyelőre még csak korlátozott információt osztott meg a Ferrari az újdonsággal kapcsolatban, de a legfontosabb dolgokat már így is tudjuk a Romáról. Kialakításában például a gyártó elmondása szerint 2+ üléses kupé, ami nagyjából azt jelenti, hogy ugyan találunk hátul üléskiképzést (akár opcionálisan), de az legfeljebb a legkisebbek számára használható – ahogyan arra a külső formaterv alapján is következtetni lehet.
Névadásban elért a Ferrari az olasz fővárosig - galéria
A modell a Portofino kupé-kabrió alapjaira épül, 4,656 méter hosszú, a súlyának nagy részét pedig a hátsó tengelyen hordja az orrmotoros kialakítás dacára. Ennek ellenére a Roma sokkal több, mint egy fix tetős Portofino, amelyet a teljesen új belső kialakítás is szemléltet: magasabbra került a függőleges elrendezésű központi kijelző és új a váltó előválasztó kezelője is. Emellett a digitális műszercsoport és az utas elé rendelhető kiegészítő kijelző is jelzi: egy új kor Ferrari belsőjével van dolgunk.
Egy új kor Ferrari belsőjét láthatjuk - galéria
A motortérben a márka jól ismert 3,9 literes, turbós V8-as erőforrását találjuk, amely nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón át hajtja a hátsó kerekeket. Méghozzá nem kis erővel: a Roma esetében 620 lóerő áll rendelkezésünkre, ráadásul 5750-től egészen 7500-as fordulatig, de a 3000 és 5750 között elérhető 760 Nm nyomaték is legalább ilyen impresszív, különösen, hogy üresen kevesebb, mint 1,5 tonnát kell mozgatnia ennek az erőnek.
Megfelelő tapadás esetén 3,4 másodperces 0-100-as idővel számolhatunk, de 200-ig sem telik el több 9,3 másodpercnél, a végsebesség pedig 320 km/h.
A legkedvezőbb Ferrari, de a Roma is magasra teszi a lécet
A nagyon is kőkemény sportautós adatok ellenére a Ferrari úgy hangolta a Romát, hogy az hosszú távokra is ideális kísérő legyen. A cél az volt, hogy úgy alkossanak maximálisan élvezetes autót, hogy a kényelemből ehhez ne áldozzanak túlságosan sokat.
A hűtőráccsal neves elődök előtt tiszteleg a modell
Az árazással kapcsolatban hivatalos bejelentés még nem volt, de tekintettel a Portofinóval közeli rokonságra, nagyon is valószínű, hogy a Ferrari új beszálló modelljével van dolgunk, amelynek induló ára hazai forgalomba helyezés esetén még éppen beférhet 70 millió forint alá.