Ismét gyártják a Le Mans-győztes Jaguar C-Type-ot. Persze a ’gyártás’ szó megemlítésekor ne a tömeggyártók termelékenységére gondoljunk, ahol kétpercenként legördül egy autó a futószalagról. Ennél sokkal varázslatosabb dolgokról lesz szó.
A gyártó Classic részlege felel a magas színvonalú hagyományőrzésért. A C-Type-ra ezúttal a kerek évforduló (a 70. születésnapját ünnepli a típus) miatt esett a választás. Összesen nyolc darab autó teljesen korhű újraépítéséről szól a projekt. De mit is tud ez a legendás modell?
70 éves modellt támasztanak fel
Tervezője az a Malcolm Sayer, aki később az E-Type, az XJ13 és az XJS vonalait is megálmodta. A Jaguar történetének egyik legsikeresebb versenyautója lett a C-Type. Már az első Le Mans-i versenyén diadalmaskodott; ráadásul ezt az 1951-es győzelmet 1953-ban sikerült megismételnie. Számos nemzeti és nemzetközi elsősége mellett sikerrel szerepelt a Mille Miglia és a Reims 12 órás rendezvényeken is.
A most életre kelteni kívánt nyolc darab C-Type Continuation mindegyikét kézzel, az 1953-as sikerautó specifikációja alapján készítik el. Ez többek között azt is jelenti, hogy az összes kerékre tárcsafék kerül – anno az ügyfelek dobfékes példányokat kaptak, a Dunloppal közös modern fékrendszer a versenyautó különlegessége volt.
A JAguar Classic tökéletesen korhű kivitelezésre törekszik
A 3,4-literes soros hathengerest három 40-es Weber karburátor táplálja, a teljesítmény kicsivel 220 lóerő fölött alakul. A modell csúcssebessége tekintélyes 240 km/óra.
Mivel az ötvenes években még nem felhőbe szinkronizált digitális együttműködésben születtek a tervek, a Jaguar Classic számos archív anyag átlapozása mellett az eredeti autó bedigitalizálása mellett döntött. Az így megismert pontos méretek mellett a vezető mérnökök (Lofty England, Norman Dewis, William Heynes) eredeti feljegyzéseit is figyelembe veszik a munka során.
Szerencsére nem egy telefon, hanem a visszapillantó díszeleg középtájt
A tervek szerint a nyolc elkészült példányt legalább egy verseny erejéig összeterelik. Mert szerencsére ezeket az autókat sem a vitrinekbe szánják: az FIA által jóváhagyott övrendszer és bukókeret miatt jogosultak lesznek az egyre népszerűbbé váló történelmi versenyeken való részvételre. Szó szerint sokszínű rendezvényekre számíthatunk: 12 eredeti színkombináció közül választhatnak a megrendelők, az autók pedig természetesen korhű keréktárcsákat és díszítést is kapnak.