BMW M5 még sosem volt ilyen gyors, mint a nemrég bemutatkozott modellfrissített verzióra alapuló vadonatúj CS. A limitált példányszámban elérhető típus nagyobb kompromisszumokat is be tudott vállalni a lehető legsportosabb viselkedés és legnagyobb élmény jegyében. 635 lóerős csúcsteljesítménye is olyan szám, amelyet még sosem köszönthettünk bajor neve mellett.

A BMW M GmbH ilyen erős erőforrást még sosem gyártott. Persze az a 10 lóerő nem sok, amivel erősebb az M5 Competition modellnél a CS 4,4 literes, V8-as turbómotorja, de a 635 lóerő mindenképp tiszteletre int – főleg úgy, hogy mellette a WLTP normák alapján akár 10,9 l/100 km-es fogyasztással is beérheti a hajtáslánc. Viszont ez a modell kétségtelenül nem arra készült, hogy takarékosan autókázzanak vele: többek között alapos fogyókúra szolgálja a felgyorsítását. A könnyűszerkezetes megoldások 70 kilogrammos súlycsökkentést eredményeztek, amivel az üres tömeg 1825 kilogrammra mérséklődött.

A sárgás menetfények múltidéző, karakteres ismertetőjegyei a típusnak

A súly felszabadításához aktívan hozzájárulnak az új M Carbon sportülések, meg persze a rendhagyó hátsó pad. Itt is kagylósított ülőhelyeket találunk két fő számára, a kényeztetésről pedig különösen puha Merino bőrkárpitozás gondoskodik. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul. A BMW M5 CS exkluzív módon értelmezi újra a BMW klasszikus stílusjegyeit. Ilyen többek között a Gold Bronze árnyalatú hűtőrács-keret és a BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei – utóbbiak tompított fénynél, távolsági fénynél és üdvözlőfénynél a fehér helyett sárgán világítanak, a legendás GT versenyautók emlékét idézve.

Alapfelszereltségű modelleket hasonlítva 70 kilogrammos a fogyókúra

A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Gold Bronze árnyalatban ragyognak, ahogyan a 20 colos BMW M könnyűfém keréktárcsák is. A küszöbökben világító „M5 CS” embléma látható. A különkiadás motorházteteje teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból, a légbeömlő nyílások pedig átlátszó lakkal fedett szénszálból készültek. Az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból készült. A BMW M5 CS sport kipufogórendszerének rozsdamentes acélból készült végei még a BMW M5 Competition kipufogóvégeinél is meghatározóbbak.

A bronz kiegészítők és az egyedi zöld fényezés nagyon jól mutatnak együtt

A Brands Hatch Grey metál karosszériafényezési árnyalat mellett a BMW Individual részleg két exkluzív matt fényezése is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál.

Belül sem titkolja különleges mivoltát a típus

A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A tetőkárpit ugyancsak Alcantara felhasználásával készült. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki. A tervezők a kontraszt-varrás vörös színét alkalmazták a műszerfalon olvasható „CS” embléma festésekor és a két hátsó ülés között is.

Három helyett két személy utazhat hátul, de megfelelő oldaltartással, az biztos

A súlycsökkentés mellett a futómű még radikálisabb hangolása, a 7 mm-es ültetés, valamint a speciális Pirelli P Zero Corsa félslick abroncsok (elöl 275, hátul 285 mm-es szélességgel) is a típus felgyorsítását szolgálják a megfelelő körülmények között. Az összkerékhajtás itt is széria, sőt, a karbon-kerámia fékrendszer is, amely már önmagában 23 kilogrammot spórol a legjobb helyről, a rugózatlan tömegből.

A 0-100-as sprint csupán 3 másodpercig tart

Jöjjenek a tények! A széria nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a leggyorsabb szuperautók territóriuma. A különkiadásnak mindössze 10,4 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet – 0,4 szekundummal kevesebbre, mint a BMW M5 Competition modellnek. A BMW M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza. Az egészhez pedig minden eddiginél hangosabb és agresszívabb nótát fúj a modell kipufogója.

Alsó hangon 70 milliós árra számíthatunk - galéria

A BMW M5 CS piaci bevezetése idén tavasszal már meg is kezdődik, érdemes 70 millió forint körüli árra számítani.