Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A tC első szériája volt a Toyota fiatalokat megcélzó márkája, a Scion legnagyobb számban értékesített modellje, egészen az autó 2004-es megjelenésétől kezdve. A Toyota Avensis alapokra épülő négykerekűvel az volt a japánok célja, hogy a fiatalabb vásárlói réteget a sokak számára ismeretlen márkához csábítsák. Hat évvel később pedig már itt is van a tC legújabb generációja, amely agresszívabb kinézetével, megnövekedett teljesítményével és „prémium érzetével” szeretné megkedveltetni magát.

A belső tér kialakítása is sportosságot sugallA legfrissebb Scion tC olyan külső adottságokkal büszkélkedhet, mint például az elődhöz képest alacsonyabb hasmagasság, a szélesebb kerékjárati ívek, valamint a feltűnést nélkülöző, széles és lapos hűtőrács. Ezeken kívül egyből megakadhat az ember szeme a projektoros első fényszórókon, a különleges formájú hátsó lámpákon, illetve a 18 colos könnyűfém felniken is, melyek mögött 16 colos tárcsafékek teljesítenek szolgálatot. A tC új fejlesztésű elsőkerékhajtást kapott, melynek részeként elöl MacPherson, hátul pedig kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk.

Az új tC a sportosságot a beltér tekintetében sem nélkülözi: a kormány háromküllős, alul csapott, vastagsága pedig egy igazi „sportgépet” sugall. Az autó belseje továbbá olyan kényelmi és praktikus jellemzőkkel rendelkezik, mint a 60:40 arányban dönthető hátsó üléssor, a panoráma üvegtető, vagy akár az USB-s csatlakozóval ellátott hangrendszer (az üvegtető mellesleg már alapáron jár a 2011-es Scion tC-hez).

A tC második generációjában egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik arról, hogy a jármű ne csak sportosan nézzen ki, hanem a menetteljesítményeket tekintve úgy is viselkedjen. A japán gyártó legújabb modelljének erőforrása 182 lóerős teljesítményre, illetve 235 Newtonméteres maximális nyomaték leadására képes, amivel megfelelően dinamikus autózást tud biztosítani. Az erő átviteléért választásunktól függően hatfokozatú kézi-, vagy szintén hatgangos automataváltó felel (az előző generációban négyfokozatú automata dolgozott). Annak ellenére, hogy a Scion tC legújabb reinkarnációja elődjénél 19 lóerővel erősebb lesz, a gyártó szerint mind üzemanyag-takarékosság, mind pedig károsanyag-kibocsátás terén alacsonyabb értékeket produkál majd felmenőjéhez képest.