Németországban nemrég váltás volt a kormányzatban, és bár arról egyelőre szó sincs, hogy ez lényeges változást hozott volna az elektromos autózással való hozzáállásukkal kapcsolatban, ugyanakkor néhányakat talán meglepetésként érhetett, hogy a német közlekedési miniszter elárulta, nem támogatják az unió azon törekvéseit, hogy 2035-re teljesen betiltsák a belső égésű erőforrások gyártását – persze van egy kis csavar a dologban.

Volker Wissing konkrétan kimondta, hogy 2035 után is engedélyeznék a belső égésű motorok gyártását és forgalmazását, ugyanakkor azt is leszögezte, hogy ezek hajtását kizárólag szintetikus, tiszta üzemanyagokkal engednék, amelyek nagymértékben tudják csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.

Reméljük, hog lesz előrelépés a szintetikus üzemanyagok terén

Volker Wissing szerint „nem támaszkodhatunk csak az elektromos vagy hidrogénes mobilitásra a jövőben”, és „technológiailag semlegesnek kell maradnunk”. Azt is figyelembe kell venni, hogy a mai napig „nincs elég elektromos járművünk, ezért bővíteni kell a kapacitásokat”. Ezen a ponton érdemes megemlíteni, hogy az Audi éppen a napokban jelentette be, hogy V6-os dízelmotorja mostantól megújuló üzemanyagokkal – konkrétan HVO-val, azaz hidrogénnel kezelt növényi olajjal – is képes működni, amelynek köszönhetően 70-95 százalékkal csökkenhet a károsanyag-kibocsátása.

Olaszország is azon az állásponton van, hogy nem szabad 2035-ben teljesen megszüntetni a belső égésű motorok gyártását, és nem lehet kizárólag az elektromos autókra támaszkodni – persze részükről ennek még nagyobb jelentősége van legendás sportautógyártóik révén. Egyelőre azért nem kell kongatni a vészharangokat, hiszen ez a 2035-ös dátum egyelőre még csak egy terv, amely megvitatás alatt van – és úgy tűnik, hogy a belső égésű motorok ellenzői egyelőre nem tudtak mindenkit meggyőzni.