A Ferrari 488 GT Modificata egy olyan különleges kiadás, amelynek tudása a 488 GT3 és a 488 GTE szintjét is meghaladja. Az olaszok úgy döntöttek, hogy a közúti- és versenyszabályozást figyelmen kívül hagyva a lehető legnagyobb teljesítményt célozzák meg. A 488 Modificata így hivatalos FIA-eseményeken nem vehet részt, kizárólag pályanapokon, valamint a Ferrari Club Competizioni GT eseményein használható.

A különleges kivitel a rokon típusok leghatékonyabb megoldásait ötvözi. A speciális alkatrészekkel felvértezett ikerturbós V8-as 700 lóerő körüli teljesítményre képes. A szénszálas ötvözetből készített tengelykapcsolóhoz többféle áttételezésű váltó csatlakozhat.

Rengeteg helyen használnak karbonszálas anyagot

A Nürburgringen végzett fejlesztési munka eredményeként úgy sikerült növelni az első tengelyre ható leszorítóerőt, hogy közben nem romlott az autó légellenállása. A járműre 1000 kg feletti leszorítóerő hat 230 km/h-s sebességnél. Az alumíniumból készült felfüggesztésen és tetőlemezen kívül a karosszéria teljes egészében szénszál erősítésű kompozitból készült.

A futómű a 488 GTE-ből származik. A Brembóval közösen fejlesztették ki a fékrendszert, a 488 GT3 Evo 2020-ból emelték át a blokkolásgátlót. A komponensek alapján joggal számíthatunk rövid féktávokra hosszú körökön keresztül.

Alapáras utasülés: komoly sportautó, ahol ezt külön megemlítik

Telemetriai adatgyűjtő, kamerás visszapillantótükör, a gumiabroncsok hőmérsékletét is kijelző nyomásmérő, illetve az utasülés is szériában jár a 488 GT Modificatához. Természetesen számos tekintetben a vevő egyéni ízlésére szabható az autó.

A vásárlásra jogosultak köre egyébként korlátozott: előfeltétel, hogy a leendő tulajdonosnak legyen Competizioni GT-s vagy Club Competizioni GT-s múltja.

Nem igazodtak az FIA szabályozásához

A közleményben többször is megemlítik a Club Competizioni GT eseményt. A Ferrari kezdeményezése olyan legendás típusokat szeretne összeterelni, mint az F40 Competizione, a 488 GT3, vagy éppen a GTE. Jövőre öt helyszínre szeretnék eljuttatni a vörös csodákat. Monzán és a Nürburgringen kívül Suzukában, Watking Glenben és a Virginia International Raceway-en is köröznek majd a legendás Ferrarik.