Tudtuk, hogy eljön ez a nap, de sokan várták, hogy minél későbbre datálódjon a 911 hibrid verziójának premierje. A Porsche azonban nem várhatott már tovább, és egy speciális típus személyében, a 992-es kódnevet viselő széria ráncfelvarrásával együtt mutatta be hibrid technológiáját. Biztos sokak kedélyeit borzolja a modell, azonban a zuffenhauseniek szuperautós gyorsasággal igyekeznek kisimítani a hagyománytisztelő vásárlók ráncait.

A 2025-ös modellév, azaz 992.2-es széria a modell 44 éves történetében először kap hibrid hajtást, ráadásul igazi csúcstechnika formájában. További érdekesség, hogy a 911 búcsút vesz a kézi váltótól, ám nem végleg, hiszen 2026-ban visszatéri a manuális szerkezet.

Hatékonyabb és gyorsabb lett a hibrid hajtáslánc

Azonban a legfontosabb, legizgalmasabb újdonság az elektromos komponensekkel megtámogatott GTS T-Hybrid. A GTS eddig egy erősebb, potensebb Carrera S volt a háromliteres kétturbóssal felvértezve, azonban immáron a 3,6 literes hathengeres boxert kapta meg. A 485 lóerős erőforrás ugyan csak 3 lóerővel múlja felül a korábbit, au 570 Nm-es nyomaték pedig egyező, ám összességében mégis sokkal gyorsabb lett az újdonság.

A kettős turbótöltés ugyancsak a múlté, ezúttal egyetlen feltöltő intézi légszállítás, méghozzá egy wastegate-mentes turbó, amely elektromos rásegítéssel is rendelkezik. Utóbbi kettő szerepet is betölt: csökkenti a turbólyukat, de adott esetben a kipufogógáz az 1,9 kWh-s, 400V-os akkut is tudja általa tölteni. Az energiatároló az első csomagtérben kapott helyet és a nyolcgangos PDK váltóba épített 54 lóerős villanymotor táplálásáért felel. A 149 Nm-es villamos gép által a rendszerteljesítmény 540 lóerő lett, a nyomaték pedig 609 Nm.

Az utastérben is vannak hagyománytörő megoldások

Az előd GTS-sel való összehasonlítás felesleges immáron, hiszen a T-Hybrid sokkal inkább a 911 Turbóval focizik egy ligában. A 2,9-es GTS sprint helyébe 2,7 másodperces gyorsulás lép a 47 kg plusz tömeg ellenére, ami tizedre egyezik a Turbo gyorsulásával. Persze a Turbo összkerekes, míg a GTS T-Hybrid hátsókerékhajtású.

A hibrid modell egyébként nem plug-in modell, azaz külső forrásból nem „tankolható”, hanem öntöltő rendszerű, ami a tömeg miatt volt fontos. Ami ugyancsak fontos és érdekes, hogy a GTS nem képes kizárólag elektromosan közlekedni, a villanymotor csak segíteni képes a hajtást. A modell esetében alapfelszereltség a sportkipufogó, valamint a hátsókerék-kormányzás, ami a többi modell esetében opciós tétel. Elöl 20, hátul 21 colos kerekeket kapunk, illetve rendelkezésre áll a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) futóművezérlés is, az aktív elektro-hidraulikus stabilizátorokkal.

Ezúttal a műszaki újdonságok, illetve a hibrid viszi a főszerepet

A ráncfelvarrás az 580 lóerős 911 Turbót, valamint az 525 lóerős GT3 RS-t nem érintette műszakilag, esetükben a a vizuális és egyéb frissülés majd a2025-ben élesedik, persze a többi modellhez igazodva. 2024-ben a Carrera kizárólag PDK-val startol és semmi újdonságot nem kapott, a GTS-től örökölt két turbós feltöltés kivételével, amely miatt így 385 helyett 394 LE áll rendelkezésre.

Ennek eredménye, hogy 3,9 helyett 3,7 szekundum lett a 0-100-as sprint, amennyiben persze bepipálásra került a Sport Chrono csomag. Ellenben a Carrera S egyelőre várat magára, ám a híek szerint kézi váltós választási lehetőséggel tér majd vissza frissen 2026-ban, a GTS-től örökölt turbóknak hála 450 helyett 460 lóerő körüli teljesítménnyel.

Bár látszólag alig hozott újdonságot, mégis fontos a frissülés

Verziók tekintetében a frissítés után azonnal kapható lesz tehát a Coupe, a Cabriolet, a Targa, az új Carrera és a GTS, de vélhetően hamarosan a Porsche a T, a Turbo és a GT3 modellekre is kiterjeszti a fiatalítókúrát. A GTS hibridje egyébként aktív első lamellákat kapott, ami zárt állapotban az aerodinamikát segíti, nyitva pedig a hűtésben vesz részt.

A 2025-ös modellév továbbá felismerhető lesz az új négy világító pontot tartalmazó LED-es fényszóróról, amelynek menetfénye immáron az irányjelzési funkciót is tudja. Új a hátsó motorfedél is, amely új hűtőrácsot kapott, mindkét oldalon öt lamellával, ráadásul a Porsche felirat is megvilágítással gazdagodott, a két hátsó lámpát összekötő fénypanel mellett.

A Porsche ezúttal is a teljesítményt helyezte előtérbe

A Carrera esetében 19/21 col az induló felniméret, amely akár 20/21-es 911 Carrera Exclusive Design tárcsákkal is felváltható. Utóbbi áramvonalas karbon panelekkel is rendelkezik. Mind a Carrera, mind a GTS opcionálisan kiegészíthető a Porsche SportDesign elemeket tartalmazó aerocsomaggal. Újdonság még a kormányról való indítás, ami sokéves hagyományt tör meg, ám ez a megoldás is a gyártó régi versenyautós megoldásait idézi.

És még egy tradíció dől meg: minden kupé modell innentől kezdve kétüléses konfigurációval jön alapesetben, amely megoldás eddig a sportfókuszú verziók sajátja volt. A 2+2 üléses csomag azonban felár nélkül elérhető marad, így a tulajdonsok gyakorlatilag költségek nélkül dönthet a két változat közül.

Még év vége előtt megérkeznek a szalonokba

A 911 továbbá megkapta a számára új, 12,6 colos vetített óracsoportot, amely a modell történetében először kínál hét különféle megjelenítő stílust – az egyik ezek közül az ikonikus, öt órát tartalmazó verzió. Adott emellett a Siri utasításokat is támogató Apple Carplay funkció. A 10,9 hüvelyk képátlójú infotainment érintőkijelzőn is persze a legfrissebb szoftver fut, Spotify és Apple Music appokkal.

Az új 911-ekre a Porsche már fogadja a megrendeléseket, ám az első modellek kézbesítésére egészen őszig várniuk kell a leendő tulajoknak, a GTS hibridek pedig inkább év vége felé érkeznek majd meg.