Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Maga Ulrich Bez, az Aston Martin első számú embere is elismerte, a prémium kisautó, a Cygnet eladási statisztikái az elvárt értékek alatt maradnak. Bez szerint ez csupán ellátási gondokra vezethető vissza, a kereslet megvan az igényes törpe iránt.

Még az év első felében kezdték meg a Toyota IQ-ból megszületett Cygnet forgalmazását világszerte, az eladott darabszámok viszont alulmúlják a gyártó várakozásait. Az Aston Martin vezére úgy hiszi, a megrendelések és a szállítások közötti hosszabb időtartam tántorítja el a potenciális vevőket az üzlettől. „Nem vagyok elégedett a Cygnet eladásaival” - mondta Bez, - „nem tudunk annyi autót leszálítani, mint amennyit a vevők akarnak, egyszerűen nincs elég készleten. Ez egy olyan termék, amit az ügyfél meglát és azonnal magáénak akar – nem szeretnék megvárni, míg az autó elkészül, ott, azonnal a volán mögé akarnak ülni”.

Bez azt is hozzátette, hogy a Cygnet értékesítésének folyamatában a lassan de biztosan növekvő ismertség is szerepet játszik: „mi nem költünk milliókat reklámokra, így a az előrehaladás időbe telik. Hamarosan nyitunk Cygnet szalont Londonban a Park Lane-en, ami nagyot dob majd a népszerűségen”.

Emellett az Aston Martin vezére azt is elismerte, a Cygnet negatív megítélése károkat okozott a patinás angol márkának, mivel nem azonos értékeket képvisel, mint a palettát alkotó sportautók. Ennek ellenére maga sem érti, az emberek miért kritizálják a prémium kisautót: „ez egy igazi kis luxusautó, ami tökéletesen alkalmas a városi utakra. Miért vánszorognál végig Londonon egy Vantage volánja mögött, ha ezzel is megteheted?”

A márkát kritizálók számára további szöget jelenthet az Aston Martin koporsójába a döntés, miszerint 2012-ben az elektromos iQ nyomán elektromos Cygnettel bővül a kínálat. Viszont egy ülés- és menetpróba még őket is meggyőzné: egyrészt az embert körülvevő, patinás, bőrrel borított felületek már önmagában meggyőzőek, az iQ városállósága egyértelmű, így valójában nagyszerű, hogy egy megfelelően magasra pozícionált kisautóval róhatjuk a várost, távol a sportautók kényelmetlenségétől és körülményes használhatóságától. Ha pedig van mellette a hétvégékre egy Aston kupé is a garázsban, akkor a történet nem kelthet visszatetszést sem.