A McLaren következetesen folytatja autóinak jobbá tételét, ezúttal pedig a 720S került a porodra, amely az alkatrészek egyharmadát érintő megújulás után lett 750S. Ám nem csak gyorsabb és könnyebb, de a gyártó elmondása szerint élvezetesebb is lett az újdonság – ez pedig pont az a fejlesztési irány, amit mi annyira kedvelünk.
Hiszen lehet itt a számokkal dobálózni, de az új kor hajnalán már tudjuk: az 1-2 ezer lóerős elektromos autókkal felesleges felvenni a versenyt gyorsulásban. Szerencsére, aki vezetett már autót hosszabb ideig, az tudja, hogy nem a gyorsaságon múlik, hogy mennyire érezzük magunkat jól, márpedig, ha valakik, akkor a McLaren mérnökei ültek már néhány mókás jószágban. Így akár el is hihetjük nekik, hogy mitől döglik a légy. De ha a számok mentén ítélkezünk, akkor sem járunk rossz helyen.
Az alkatrészek csaknem harmada új - galéria
A 720S frissített verziója, amely az átnevezés és a változtatás mértéke okán saját jogán nevezhető új generációs sportautónak is, kupé és nyitott verzióban egyszerre mutatkozott be. A négyliteres, magas fordulatú, V8-as turbómotor immár 750 lóerős – ez a teljesítmény még a P1-ben használt verzión is túlmutat. Emellett 800 Nm nyomaték átvitelét kell elbírnia a duplakuplungos automatának, amely az elődnél (720S) 30 kilóval kisebb tömeget mozgat. A legkönnyebb változat száraz tömege mindössze 1277 kiló – a fogyókúrában új ülések, a McLaren valaha gyártott legkönnyebb, kovácsolt alumínium keréktárcsái és még sok apróság is segít. Az új központi rendszer például 1,8 kilóval könnyebb, a szélvédő pedig 1,6 kilóval vékonyabb.
A Spider is megérkezett - galéria
0-100: 2,8 másodperc. 0-200: 7,2 másodperc – ráadásul a Spider csak egy tizeddel lassabb. 300-ig gyorsulva azért már kijön a különbség: 19,8 vs. 20,4 szekundum. Hát, ez minden, csak nem lassú. Az újdonság futóművén sokat reszeltek a mérnökök: az új geometria mellett 6 milliméterrel szélesebb az első nyomtáv. A harmadik generációs aktív futómű nem csak sokoldalúbb, de képes négy másodperc alatt az első tengely megemelésére – az elődnél ez tízig tartott.
Új infotainment rendszer: majdnem két kilóval könnyebb
A személyre szabhatóság továbbra is fontos szempont, így versenypályás használathoz és luxusba burkolt élvezetekhez is kínál megoldásokat a McLaren. Emellett pedig számos apróságban jobb lett az új modell: a váltó gyorsabban reagál, jobbak a modell visszajelzései, nőtt a kényelem, miközben csökkent a köridő, közvetlenebb a kormányzás. Az üzemmódok új kiosztása jobban elősegíti az egyes célok közötti váltást, a személyre szabható elektronikai rendszer révén pedig eldönthetjük, hogy mennyire akarunk kockáztatni az élményszerzés közben.
Nem csak erősebb, a gyári ígéretek szerint megbízhatóbb is a V8
A modell alapára meghaladja a 100 millió forintot, az extrák pedig ezt alaposan megtolhatják. Megfelelő (és költséges) szervizeléssel egyébként a 3 év kilométerkorlátozás nélküli garanciát akár 15 évig is kitolhatjuk, amiből egyértelműen látszik, hogy a korábban emlegetett megbízhatósági problémákon is igyekszik javítani a gyártó.