Az Alfa Romeo, mint patinás sportos márka esetében is felmerült már a kérdés, hogy az elektromos hajtásra való átállás miként szabja majd át a márka arcát. Az olaszok persze nem örülnek annak, hogy fel kell hagyniuk a remek hangú benzinmotorok gyártásával, ám ettől függetlenül megvan a tervük a zéró emissziós erőforrásokkal kapcsolatban: 2024-ben érkezik az első villanyautó a Tonale személyében, de a publikum Quadrifoglio modelleket is látni akar.

A QV széria a hírek szerint tovább él majd, azonban a Giulia és a Stelvio modellekben szót kérő 2,9 literes, biturbó V6 helyett már elektromos hajtás viszi a prímet. Részletekről, hogy milyen méretű és formájú, kategóriájú lesz az első elektromos QV modell, egyelőre nem tudni, azonban Jean-Philippe Imparato, a márka első embere elhintett néhány szaftos információt.

A szakember által elmondottak szerint a zöld lóherés emblémát viselő modell teljesítménye valahol 1000 lóerő környékén lesz, szóval a biturbó V6 harsonájának hiányát nagyjából kétszeres teljesítménnyel igyekeznek kárpótolni. Ha ez nem lenne elég, az is elhangzott, hogy a Quadrifoglio modellek elektromos hajtásában már a következő generációs akkumulátor technológia szerepel majd. Így kisebb tömegű teleppel könnyebb, jobban vezethető és takarékosabb is lehet az újdonság, ráadásul vezetéknélküli töltésre is van kilátás.

Jean-Philippe Imparato ráadásul elárulta vevőcsalogató trükkjét is: a vezető egyszerűen szeretné a potenciális vásárlókat az új elektromos sportmodell volánja mögé ültetni. A 113 éves márka számára továbbra is prioritást érdemel a vezetési élmény, így az fontosabb az egyszerű 0-100-as sprintnél. Másik sarkalatos pont manapság az óriáskijelzők kérdése. Imparato elmondta, hogy természetesen e tekintetben kénytelenek a trendek után menni, de a teljes műszerfalat borító kijelzőnek igyekeznek ellenállni. Persze a következő generációs infotainment rendszerek különleges funkciói ugyancsak gazdagítják az élményt.

Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo vezető tervezője egy interjúban elmondta, hogy küllem tekintetében szeretnének egy kis retro életérzést csempészni a villanyautókba, így mindenképpen valamiféle nosztalgikus, ám mégis modern köntösbe öltöztetett újdonságra számíthatunk.

Mindeközben még egy utolsó nagy durranás is a csőben van az Alfa Romeótól a belsőégésű motorok búcsúja kapcsán. A hattyúdal egy, a Giulia és Stelvio QV fölé pozícionált jövevény formájában érkezhet el, méghozzá 2023 végén. Lehetséges, hogy egy vérbeli szuperautóval búcsúzik az Alfa a belsőégésű motoroktól?