Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már eddig is meghajtottuk a fejünk a Ford új egyliteres, háromhengeres turbómotorja előtt, hiszen a Focusban ígért 5 literes fogyasztás mellett a 100 és 125 lóerős teljesítményváltozatok meglehetősen kellemesnek ígérkeznek, ám a mérnökök most még tovább mentek és megnézték, mit lehet kihozni a csöppségből.

Az 1.0 EcoBoost csodás mintapéldánya a downsizing jelenségének, hiszen minden fontosabb technikai finomsággal felszerelték, így turbót, közvetlen befecskendezést és szelepvezérlést is ráépítettek, miközben a lökettérfogatot mindössze egy literre választották. Nem hittük volna, hogy az eddigi képességeket még tovább fokozzák a mérnökök, azonban nagyot tévedtünk.

A Ford közleménye szerint a 180 lóerős 1.0 EcoBoost már nem csupán álom, hanem létező különlegesség. A történet viszont nem áll meg ennyiben, a Ford picike erőforrást akar látni a nagyobb teljesítményigényű modellekben, így a Fiesta vagy a Focus sportosabb változataiban is.

Épp ezért a fejlesztések az 1.0 EcoBooston folyamatosan folynak és egy elektromos kompresszorral, illetve természetesen a turbóval megbolondított, kettős feltöltős változat érkezése ténylegesen várható, 150-180 lóerős teljesítményszinttel. „Tudatában vagyunk, hogy a vásárlóinkból némi ellenállást válthat ki, hogy az 1,6 literes lökettérfogatról az egyliteresre próbáljuk őket átültetni, de ez az érzés csak addig áll fenn, míg ki nem próbálják” – mondta Gunnar Hermann, a Ford modellpalettáért felelős vezetője.