A Dallara Automobilinél készülő Stradale egy igazi könnyűépítésű sportautó. Hajtásáról egy 2,3 literes turbós benzines gondoskodik. A Ford jól ismert EcoBoost motorjából közel 400 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot csalogatnak elő. Sok ez vagy kevés? A jármű száraz tömege alig 855 kilogramm, vagyis a tömeg/teljesítmény arány egészen rendben van.

Az olaszok erre az alapra húztak fel még egy szintet, és megalkották a majd 500 lóerőre és kerek 700 Nm-re képes Dallara EXP-t. Pontosabban a Bosch is kivette a részét a munkából, mert a motor megpiszkálása jórészt az ő feladatuk volt.

Bravúros megoldással a saját tömegénél is nagyobb leszorítóerőt termelhet magának az autó

Az így immár csak versenypályán használható modell hatsebességes szekvenciális váltót és egy részben önzáró Quaife differenciálművet kap. Meg némi extra leszorítóerőt, hiszen a nagyobb hátsó szárny, az átalakított első rész, illetve a szélvédő (és így természetesen a tető) hiánya együttesen 1249 kg-ra növelik az elérhető leszorítóerőt.

Gyárilag slick gumikkal szerelik az 890 kilós EXP-t, így kanyarokban akár 2,7 g-s oldalgyorsulásig lehet feszíteni a húrt. Viszonyításképpen: ez nagyjából a duplája annak, amire a legkomolyabb rendszámos autók képesek.

Ha akarom, rendszámmal elkocogok a nyílt napra, majd EXP üzemmódra váltok. Némi túlzással, persze

Az árakról szóló információkat egyelőre megtartották magunknak, viszont egy figyelemreméltó konstrukciót találtak ki a gyáriak. A Stradale-tulajdonosok utólag is megvásárolhatják az EXP-vé alakító készletet. A módosítások oda-vissza megismételhetők, így igény szerint váltogathatják a radikális versenypályás, illetve a közúton is engedélyezett kialakítást.