Amikor a KTM anno bemutatta első autóját az X-Bow képében, sokan meglepődtek, és bár a kétkerekűiről híres márka azóta sem lett tömeggyártó, azért a kis élménybombák tekintetében meg tudta vetni a lábát az autóiparban is. Ezúttal a legújabb X-Bow utcai verziójának bemutatóján volt a sor, amely a GT-XR utónevet kapta, és ránézésre igen sokat örökölt a vadászrepülők formáiból.

Az X-Bow GT-XR kétségtelenül nagyon látványosra sikerült: tulajdonképpen egy rendszámos versenyautóról van szó, amely egy acél csővázzal megerősített karbon utascella köré épül, és természetesen a karosszériája is rengeteg karbont tartalmaz. A száraz tömege így mindössze 1130 kilogramm, amelyet az Auditól származó turbós öthengeres repít.

Már ránézésre is brutális - galéria

A középre beépített motornak nem csak az orgánuma lehet kiváló, hiszen 6350-es fordulaton 500 lóerőt produkál, míg az 581 Nm-es csúcsnyomatékot 5550-es fordulaton teszi le az aszfaltra. A vezetés szerelemeseinek bánatára nem kaptunk manuális váltót, helyette egy hétfokozatú duplakuplungos automata biztosítja a villámgyors fokozatcseréket, és továbbítja a hatalmas erőt a hátsó tengely felé.

A 0-100-as sprint így 3,4 másodperc alatt megvan, a végsebessége pedig 280 km/h. Természetesen a leszorítóerőre is nagy hangsúlyt fektettek a gyáriak, amit a hatalmas hátsó szárny, a méretes diffúzor és a számtalan aerodinamikai elem mellett a padlólemez kialakítása is fokoz. A futómű a Sachstól származik, felárért pedig az amúgy is méretes fékeket kerámia elemekre lehet cserélni. Opcióként egyébként központi csavaros kerekek is elérhetők.

Minden karbon és alcantara, a kormány kivehető - galéria

Az utastérben is mintha csak egy versenyautóban ülnénk: ami nem karbonból van, az vagy Alcantara, vagy éppen egy kezelőszerv, amiből egyébként nem sok van. Az egyetlen kijelző is a kormányra került, ahol a legtöbb fontos funkciógomb is megtalálható, és ha mindez nem lenne elég, még ki is vehető a volán. A legmenőbb azonban kétségtelenül az, ahogyan bejuthatunk az autóba, hiszen a vadászrepülőkhöz – vagy éppen a Batmobilehoz – hasonlóan a teljes tetőszerkezet szélvédőstül-ablakostul előrebillen. Imádjuk!

A gyáriak szerint egyébként kiválóan használható közutakon is az X-Bow GT-XR, hiszen 96 literes üzemanyagtartályt kapott, egy kisebb csomagtér is van a motor mellett, és felárért akár hidraulikus emelőrendszer is elérhető, ami 9 centivel dobja meg a hasmagasságot, hogy ne akadjunk fent a legapróbb fekvőrendőrön is. Vannak persze, akiknek ez már bőven elég, de mi inkább úgy tudjuk elképzelni ezt az utcai használatot, hogy a pályanapra nem tréleren, hanem saját lábán érkezik az autó.

Ennél menőbb már nem is lehetne - galéria

A KTM persze megkéri az autó árát, hiszen a legolcsóbb kivitel is bőven meghaladja a 110 millió forintot – minden bizonnyal adómentesen, de legalábbis nem a magyar áfával számolva. Nem kevés pénz, de az évente tervezett 100 példányra azért valószínűleg így is találnak vevőt – minket már a különleges nyitómechanizmussal megvett az újdonság.