Érik már a középkategóriás Audik modellváltása, ám eddig biztosnak csak az Avant, azaz kombi variáns ígérkezik. Nem véletlen, hogy a szedánról egyre több pletyka szól: vélhetően összeolvad az ötajtós kupééként ismert A5 Sportback és az A4 szedán, így vélhetően a középkategóriában divatos, az elektromos autózáshoz jobban passzoló, aerodinamikus formával folytatódik a típus élete.

Az Avant utódát már lencsevégre is kapták elmaszkírozott formában, tesztköröket róva, azonban szinte biztos, hogy az Audi nem kombiként tekint csak az A4 családra, hiszen kár volna, ha ingolstadti ellenfél nélkül maradna a Mercedes-Benz C-osztály vagy épp a 3-as BMW. Egy sportos, stílusos kupéval viszont két legyet üthetnek egy csapásra a négykarikások: az A5 Sportback és az A4 egyesülésével egyszerűsödik a kínálat, letisztultabb lesz a paletta, ráadásul egy kis megtakarítást is eredményezne mindez.

A kombit már nyúzzák a gyáriak

Noha az A4 Avant tesztpéldányát alaposan elmaszkírozták, azt már tudni lehet, hogy az új generáció agresszív LED-es fényszórókkal érkezik, melyekbe a legfrissebb mátrix technológia kerül. A Single frame nevet viselő, jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszk mérete továbbra is tisztességes lesz, az oldalsó légbeömlők pedig háromszög formát öltenek.

A kombihoz képest a szóban forgó szedán/kupé vonatkozásában a B-oszloptól sportosan lejtő tetővonal jelent különbséget, továbbá várhatóan izmos hátsó kerékjáratokat, vállas, mokány dizájnt kapunk majd. Odabenn nagy meglepetésre nincs kilátás, csupakijelzős, de persze több panelből álló, jellegzetes Audi műszerfalra számítunk.

Búcsúzik az A5 Sportback

Mindeközben a leköszönőfélben lévő A5 család megújulásáról semmiféle hír nem érkezett, ami alátámasztani látszik a fent leírt teóriát. Az aktuális trendek szerint kissé kupésított, sportosabb A4 amúgyis annyira közel állna az A5 Sportback-hez, hogy annak létjogosultsága szinte teljesen megszűnik. Így pénzügyileg is jobban jár az Audi, hiszen két modell helyett egyet fenntartani és fejleszteni jóval költséghatékonyabb. Ráadásul a gyártó még jó pár évig fenntartaná a belsőégésű vonalat is a plug-in és a teljesen elektromos modellek mellett.

Annak dacára, hogy vélhetően homogén dizájnnal rendelkező A4 palettát kapunk, a következő generáció esetében a hajtások alapján mégis elkülönül a technika: a belsőégésű verziók alapját a már létező MLB vagy PPC platform adja, addig az elektromos verziók a teljesen eltérő, dedikáltan villanyhajtáshoz tervezett PPE architektúrára épülnek. A tisztán elektromos hajtás mellett tehát a lágyhibrid 2.0 TFSI, egy új plug-in és az ugyancsak hibridizált V6 TFSI is tiszteletét teszi majd. Utóbbi persze a sportos S és RS modellekhez szükséges.

Jövőre érkezik az új család

Habár az A5 és az A4 egyesítése, valamint az A1 és a Q2 nyugdíjazása karcsúsítja a palettát, a tény, hogy minden modellből eltérően készül majd az elektromos és a hagyományos hajtású változat, közben mégis szélesíti a palettát. Az utolsó belsőégésű motoros Audi egyébként 2026-ban mutatkozik be, 2033-ra pedig kizárólag elektromos autókat kínál majd a márka.