Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Kétségtelenül meglepő, és egyesek máig sem hiszik el, ám minden jel arra mutat, hogy tető alá hozzák a Mercedes – Infiniti kooperációt. Ennek hatása elsőként a Nissan prémium márkájának G-sorozatán fog meglátszani, amely a csillagos márkától négyhengeres motort kaphat.

Az teljesen egyértelmű és autóipari szemszögből hasznos, hogy a Renault-Nissan és a Dailmer szövetséget kötöttek, azonban az Infiniti és a Mercedes erőteljes kooperálása először csak pletykának tűnt. Hogy miért is? Egyrészt mert – bár Európában a német márka pozíciója látszólag megingathatatlan – a két prémium gyártó egymás vadászterületére merészkedik, másrészt pedig mert a megállapodás meglehetősen egyoldalúnak tűnt.
 
Az persze érthető, hogy az Infinitinek szüksége van kisebb motorokra, hogy csökkentse autói károsanyag-kibocsátását, de fontos megnézni, hogy miért nem házon belül oldotta meg a problémát. Hiszen egyrészt most érkezik a saját V6-os dízelük, amely már sokat segít, másrészt – ha kisebb motor kell – ott van a G japánban Nissan Skyline néven forgalmazott verziójának 2,5 literes V6-os motorja. Sajnos utóbbi 10 literes átlagfogyasztása mai szemmel még a 225 lóerős teljesítmény tükrében sem szédületesen jó, ennek lejjebb tornászására pedig olyan technológiákat kellene kifejlesztenie a márkának, amellyel többek között a Mercedes is már rendelkezik.
 
Aztán emellett, ha már downsizing, akkor ott a Juke 1,6-os 190 lóerős turbómotorja is. Persze ezt már nem lenne egyszerűbb betenni a sportos autókat gyártó vállalat modelljeinek motorterébe, mint a Mercedes erőforrását, és valószínűleg kulturáltságban kissé elmarad attól (hiszen egy jóval alacsonyabb szegmensbe fejlesztették). Viszont egy német szív transzplantáció esetén presztízsveszteségre sem kell számítani. A német prémiumgyártó ugyanis Európában és a tengerentúlon is nagy sikernek örvend, vagyis a közvélemény valószínűleg üdvözölni fogja az együttműködést.
 
És hogy mit lehet konkrétan tudni? Carlos Ghosn Renault-Nissan nagyfőnök nyilatkozata szerint négyhengeres motort kap a G szedán, kupé és kabrió is, a választás pedig minden valószínűség szerint a csillagos márka 1,8 literes turbómotorjára esett, így 1-2 éves időtávon belül 204 lóerős, átlagban 8 litert fogyasztó Infinitik érkezhetnek.