Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi háza tájáról érkező legfrissebb információk szerint az ingolstadti gyártó még az idei év vége felé bemutatja A6-os modelljének következő, negyedik generációját. Még nem tudjuk, hogy melyik kiállításon láthatjuk először a közép-felsőkategóriás prémium limuzint, de valószínűsíthető, hogy a szeptember legvégén megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon már lerántják róla a leplet a németek – reméljük, így lesz, hiszen az Autó Pult csapata is kilátogat a francia fővárosba az eseményre.

A németek részéről lassan szükség is van ennek a lépésnek a „megjátszására”, a C6 kódnéven futó, 2004-es bevezetésű, roppant sikeres előd ugyanis már lassan a kategória öregjének számít: a Mercedes alig egy éve, a BMW pedig alig néhány hónapja mutatta be (a sorrendet tartva) E-osztályát, illetve 5-ös sorozatát. A kiszivárgott információk szerint a szinte minden porcikájában új A6-os hossza szinte alig fog változni – ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen 7 centiméter híján az előd is elérte az 5 métert -, nagyjából 495 centi lesz, a modell arányai változnak, és formailag szakít az előddel; míg azt leginkább konzervatív vonalak határolták, a németek a negyedik generációs A6-ost sokkal fiatalosabbnak, sportosabbnak (agresszív front, ék alak, emelkedő övvonal, lejtős tető kialakítás, széles far) álmodták meg, a négykarikás márka vezetőségének pedig nem titkolt célja a vásárlóközönség „megfiatalítása”.

Az autó nagytestvérétől, az A8-astól számos elemet, felszereltséget fog örökölni, technikailag pedig szintén nagy lesz a hasonlóság, ami garancia a magas színvonalra. A motorkínálat egyébként állítólag kizárólag turbófeltöltésű egységekből áll majd, az elején a 143-265 lóerős teljesítményskálát lefedve. Az év végi bemutató után nem sokkal egyébként a hivatalos forgalmazás is megkezdődik, az új A6 vélhetően 2011 elején kerül a kereskedésekbe.