Az Audi háza tájáról érkező legfrissebb információk szerint az ingolstadti gyártó még az idei év vége felé bemutatja A6-os modelljének következő, negyedik generációját. Még nem tudjuk, hogy melyik kiállításon láthatjuk először a közép-felsőkategóriás prémium limuzint, de valószínűsíthető, hogy a szeptember legvégén megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon már lerántják róla a leplet a németek – reméljük, így lesz, hiszen az Autó Pult csapata is kilátogat a francia fővárosba az eseményre.
A németek részéről lassan szükség is van ennek a lépésnek a „megjátszására”, a C6 kódnéven futó, 2004-es bevezetésű, roppant sikeres előd ugyanis már lassan a kategória öregjének számít: a Mercedes alig egy éve, a BMW pedig alig néhány hónapja mutatta be (a sorrendet tartva) E-osztályát, illetve 5-ös sorozatát. A kiszivárgott információk szerint a szinte minden porcikájában új A6-os hossza szinte alig fog változni – ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen 7 centiméter híján az előd is elérte az 5 métert -, nagyjából 495 centi lesz, a modell arányai változnak, és formailag szakít az előddel; míg azt leginkább konzervatív vonalak határolták, a németek a negyedik generációs A6-ost sokkal fiatalosabbnak, sportosabbnak (agresszív front, ék alak, emelkedő övvonal, lejtős tető kialakítás, széles far) álmodták meg, a négykarikás márka vezetőségének pedig nem titkolt célja a vásárlóközönség „megfiatalítása”.
Az autó nagytestvérétől, az A8-astól számos elemet, felszereltséget fog örökölni, technikailag pedig szintén nagy lesz a hasonlóság, ami garancia a magas színvonalra. A motorkínálat egyébként állítólag kizárólag turbófeltöltésű egységekből áll majd, az elején a 143-265 lóerős teljesítményskálát lefedve. Az év végi bemutató után nem sokkal egyébként a hivatalos forgalmazás is megkezdődik, az új A6 vélhetően 2011 elején kerül a kereskedésekbe.