Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Toyota is készült meglepetéssel a Frankfurti Autószalonra, hiszen a vadonatúj Prius és Hilux, valamint a frissített Land Cruiser V8 mellé egy C-HR névre hallgató koncepciót is kiállít a standjára, ami ráadásul nem is áll olyan messze a hőn áhított sorozatgyártástól – legalábbis a gyáriak ígérete szerint.

A hátsó utasok kilátása eléggé korlátozottTalán sokan már nem emlékeznek rá, de a tavalyi Párizsi Autószalonon már bemutatott egy tanulmányt ugyanezzel a névvel a japán gyártó, akkor azonban még igencsak távol állt az autó szériagyártástól. A legfrissebb C-HR-t elnézve azért még mindig lehetnek kétségeink a végső formákat illetően, de annyi bizonyos, hogy a gyáriak valamivel realisztikusabb megoldásokat alkalmaztak – aminek egyik jele a hátsó ajtók megjelenése –, miközben a főbb vonások megmaradtak az első koncepcióról.

A C-HR egyébként egy a RAV4-nél kisebb és jóval divatosabb crossover lehet majd, ezzel többek között szembeszállva az új Honda HR-V-vel – hogy csak a legfrissebb ellenlábast említsem. Habár az autó még mindig igencsak futurisztikus formákkal operál, egy kis képzelőerő segítségével nem nehéz belelátni, hogy körülbelül mire is számíthatunk majd sorozatgyártásban.

Nomrál tükör, de nem szériában - galériaA négykerekű elöl és hátul is a Toyota legfrissebb formanyelvi elemeit tudhatja magáénak, amit leginkább a frontrész esetében vélhetünk felfedezni. A mérnökök egyébként a gyémánt formájából indultak ki az autó megrajzolásakor, melynek a vonásokon túl természetesen egyéb üzenetei is vannak, mint az érték, a keménység és a csillogás. Az ilyenkor szokásosan túlméretezett, 21 colos felnik mellett érdekes módon normál külső visszapillantók kerültek az autóra, míg a kilincsek továbbra is rejtve vannak az ajtókban.

A C-HR a japánok legújabb TNGA (Toyota New Global Architecture) platformjára épül, ahogyan a vadonatúj Prius is. Noha az utastérről egyelőre nem osztottak meg velünk képeket a gyáriak, annyit elárultak, hogy a lemezek alatt egy hibrid hajtáslánc rejlik. A benzines és elektromos erőforrásokból összeálló rendszer termikus hatásfokát ráadásul 40%-kal sikerült javítaniuk a japánoknak, miközben az új fejlesztésű akkucsomagoknak köszönhetően a súlyt is sikerült a lehető legalacsonyabban tartaniuk.

A divatos japán szériaváltozata egyébként jövő márciusban – nagy valószínűséggel a Genfi Autószalonon – mutatkozik majd be, és bár a most bemutatott változat már valamivel közelebb állhat a végső verzióhoz, egyelőre sok kérdés maradt még megálaszolatlanul. Azonban reméljük, hamarosan ezekre a kérdőjelekre is választ kaphatunk majd a Toyotától.