Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan azt beígérték a bajorok, a Le Mans-i 24 órás viadal előtt be is mutatták várva várt újdonságukat, a 8-as Coupét, amely közel 20 év után hozta vissza a BMW palettájára a legendás típusjelzést. A látványos kétajtós sokat örökölt a korábbi koncepciótól, és rögtön kétféle hajtáslánccal is megmutatták nekünk a németek.

Gyönyörű részletek - galéria4843 mm-es hossz, 2822 mm-es tengelytávolság, 1902 mm-es szélesség és 1341 mm-es magasság, alacsony súlypont, tökéletes tengelyterhelés-elosztás, alumíniumra, magnéziumra és szénszál-erősítésű műanyagra (CFRP) építkező, könnyűszerkezetes felépítés, aerodinamikailag optimalizált és gyakorlatilag felhajtóerőtől mentes karosszéria, erőteljes motorok, sport kipufogórendszer, hátsó differenciálzár, rendkívül merev karosszériaváz és feszes futómű. Azt hiszem már ennyi is elég lenne ahhoz, hogy az autózás szerelmeseinek nyáltermelése rögtön beinduljon, de a 8-as BMW mégis sokkal több száraz adatoknál.

Elnyújtott, rendkívül sportos formák, elképesztően agresszív tekintet, éles hátsó fényszórók, hatalmas kipufogók és sok egyéb részlet teszi igazán kívánatossá az új 8-as BMW-t, amelynek akár lézeres technológiával is felszerelt fényszórói és az X2 után másodikként, lefelé szélesedő, hatalmas veséit is érdemes kiemelni. Az opcionális extrafelszereltségek között a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, hűtőrács-lamellák, külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és hátsó diffúzor is megtalálható, amelyeket a Carbon felszereltségi csomag részeként rendelhetnek meg az ügyfelek – így a karosszéria belső elemei mellett kívülre is bőven juthat a nemes matériából.

Be is tud vadulni a 8-as - galériaAz utastérben is a sportosság és az elegancia tökéletes harmóniája teremt látványos körülményeket. A 8-asban is BMW legújabb, a nemrég bemutatkozott vadonatúj X5-ben debütáló megoldásai köszönnek vissza, mint például a friss digitális műszerfal, a legújabb iDrive rendszer, a még nagyobb head-up kijelző, a gesztusvezérlés vagy éppen a középső légbeömlőkkel összejátszó klímapanel. Természetesen a BMW a legfinomabb anyagokat alkalmazta az utastérben, és a személyre szabási lehetőségeknek sem igazán szabnak gátat – ha máshogy nem, akkor az Individual részleg segítségével gyakorlatilag bármilyen kívánságunkat teljesítik a németek. A teljes bőrkárpitozás egyébként – beleértve a műszerfalat és az ajtóborítást – már alapáron jár a 8-ashoz. Csak úgy mellékesen: a csomagtér 420 literes, és bár van hátul két ülés, ezeket első ránézésre inkább csak kisebbeknek vagy gyermekeknek ajánlanánk.

Természetesen további elemekkel is növelhetjük a luxust, mint például a látványos hangulatfények, a vezeték nélküli mobiltöltés, a Bowers & Wilkins hangrendszer vagy éppen az üvegből készült váltógomb és kezelőszervek. Vezetéstámogató rendszerekből sincs hiány: Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, kormányzó- és sávtartó asszisztens, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, távolsági információk, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, elsőbbségadásra figyelmeztető és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer is van. Mindezeken felül pedig automatikus parkolórendszer, háromdimenziós, 360 fokos kamerarendszer és a sok egyéb modern megoldás sem maradt ki.

Szupermodern megoldások - galériaMár ennyi is bőven elég lenne, hogy rákívánjunk az új 8-asra, ám a lemezek alatt rejlő technológia nem csak megduplázza, hanem rögtön hatványozza az izgalmakat. A bevezetéskori egyetlen benzinmotor rögtön a normál és a vérbeli M-es változatok közötti M Performance egység lesz, méghozzá M850i xDrive képében – az egyetlen fájdalmat talán az elhagyhatatlan összkerékhajtás okozhatja, de nyilván odafigyeltek a sportos hangolásra a németek.

A BMW 4,4 literes, duplaturbós benzinmotorja 530 tagú ménest biztosít, míg a hatalmas, 750 Nm-es csúcsnyomatéka már 1800-tól egészen 4600 1/perces fordulatig jelen van. Mindez – valamint az összkerékhajtás és a nyolcsebességes, ZF automata váltó – egészen elképesztő, 3,7 másodperces 0-100-as sprintet biztosít az autónak, míg a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ban. Ebben persze a könnyű felépítésnek is nagy szerepe van, de képzeljük csak el, hogy a valószínűleg jócskán 600 lóerő felett teljesítő, vérbeli M változat mire lehet majd képes – szerintünk nagyjából 3-3,2 szekundumos 0-100-at produkálhat majd.

Már alapáron minden bőrbe van varrva - galériaA 840d xDrive nevet kapó, szintén összkerékhajtással és nyolcas automatával szerelt hathengeres, háromliteres gázolajos is villámgyors, hiszen a 320 lóerő és a 680 Nm-es nyomaték 4,9 másodperces 0-100-as biztosít, míg a végsebesség ebben az esetben is 250 km/h. A vegyes fogyasztási adat egyébként a benzines esetében 10-10,5 liter, míg a dízelnél 5,9-6,2 liter, és mind a két egység megfelel már a legkomolyabb normáknak is – ez pedig a csak 2019 őszétől életbe lépő Euro 6d-TEMP, így ezzel már nem lesz gondja a bajoroknak.

A kiváló menettulajdonságokról az adaptív futómű és a hátsó differenciálzár is gondoskodik. A bajorok szerint a luxusautós viselkedéstől egészen a sportautó menetdinamikáig bármire képes a 8-as sorozat, amiben a BMW jól ismert vezetési módjai is segítenek majd (Eco pro, Comfort, Sport, Sport+ és Adaptive). Előre egyébként kettős keresztlengőkaros, hátulra pedig ötlengőkaros megoldást építettek be a bajorok, és egyes elemeket egyenesen a autóversenyzés világából vettek át a mérnökök, ráadásuk alapáron jár az aktív négykerék-kormányzás is. A menetdinamikával tehát biztosan nem lesz gond – nem csak a teljesítmény miatt lesz villámgyors a 8-as.

A piaci bevezetés már szeptembertől beindul, és bár az árakról egyelőre korai lenne beszélni, biztosak lehetünk benne, hogy 20 millió alatt még a legolcsóbb 8-ashoz sem juthatunk majd hozzá. A Cabrio verzió akár még idén bemutatkozhat, az M8 Gran Coupé koncepcióval előrevetített négyajtós kupé kivitel pedig jövőre érkezhet meg, és minden változatból jön majd a vérbeli M verzió is. Alig várjuk már, hogy kipróbálhassuk az újdonságot.