A retró újdonságuk reneszánszukat élik: számos gyártó nyúl vissza legendás típusnevekhez, valamint a hozzájuk tartozó karakteres formavilághoz, ami miatt jelenleg egyre több izgalmas újdonsággal találkozhatunk. Végre, egyre több a karakter, a stílusos modell az utakon – ide tartozik a Ford Capri is, amely az 1969-1986-os Capri kupét idézi meg.

A Ford, ahogy az Explorer esetében, úgy itt is a VW-vel való együttműködéséhez nyúlt, hiszen ezúttal is az ID platformra épülő autóról van szó a Capri személyében. Így nem meglepő, hogy az ID.5 összkerekes, valamint hátsókerekes megoldásai köszönnek vissza. Nem véletlen, hogy egyre több márka nyúl ehhez a megoldáshoz, hiszen a jól csengő, régi nevek könnyebben el tudják adni az elektromos modelleket.

Menő retró dizájn, azonban összességében általános tartalom

Az adott Volkswagen padlólemez, azaz az MEB platform miatt itt is adott a 2770 mm-es tengelytávolság, ám míg az Explorer családiasabb felépítményt kapott, itt inkább a Capri sportosabb, kupés életérzése dominál, azaz a praktikumot a fastback jelleg csorbítja valamelyest.

A front esetében az eredeti autó orrának mintázása volt a cél, a nappali menetfények is a Capri kétszer két fényszórós megoldására utalnak. Ugyanígy a retró érzést segíti a hátsó sárvédő izmos jellege, de persze a kacsafarok is a múltban élő elődre utal. A hátsó fényeket a harmadik generáció lámpatestei inspirálták.

Belülre elfogyott a fantázia

Az utastérben javarészt az Explorer megoldásai köszönnek vissza, így a központi szerepet a 14,6 hüvelyk képátlójú kijelző viszi, amely mögött titkos, zárható rekesz található. Az utastérbe ugyan minimális mennyiségben, de jutott némi retrózás: a kormánykerék alsó fém küllője a régi idők modelljeit idézi.

Összességében azonban kizárólag a hátsókerékhajtás jelent igazi egyezést, közös pontot a legendás előddel, mármint amennyiben az alapverziót tekintjük. Hátul multilink futóművet kapunk ehhez társítva, ami legalább igényes megoldást jelent. Az egymotoros, alap, hátsókerekes modell 286 lóerős lett, ami majdnem a duplája az eredeti Capri V6 teljesítménynek, ugyanígy a 6,4 szekundumos 0-100 is impresszív.

Európának szánták az új retró modellt

A következő lépcsőfokot az összkerekes variáns jelenti, amely már két motoros persze, így teljesítménye 340 lóerő, gyorsulása 5,3 másodperc. Az alapmodell 77, a kétmotoros 79 kWh-s akkucsomagot kapott, amelyekhez 2098, illetve 2174 kg tömeg társul. A Ford azt ígéri, hogy ezzel a gyengébb 627, az erősebb változat 592 km-t tud megtenni. Az alapmodell 135 kW maximális töltést vesz fel, ám az erősebb a kettős töltéssel 185 kWh-val is tankolhat.

A Ford a Capri forgalmazását nem tervezi az USA-ban, hiszen elmondásuk szerint az amerikaiaknak ott van a Mustang Mach-E, ám Európában mégis párhuzamosan kerül forgalmazásra a két, kis túlzással méretben csak keveset eltérő modell, bár itt pedig logikus lépés lenne kizárólag a Capri megtartása.