A Kodiaq után a Karoq frissítését sem húzta sokáig a Škoda, és nem meglepő módon a nagyobb testvérhez hasonló megújulással örvendeztették meg a közepes SUV vásárlóit, miközben azért megőrizte saját személyiségét is az autó.

Ahogyan arra számítani lehetett, és a korábbi ízelítők már félig-meddig el is árulták, az ilyenkor szokásos pontokon nyúltak hozzá a Kaqroqhz a mérnökök, méghozzá – legalábbis véleményem szerint – jó érzékkel. A hűtőrács felső sarkait lecsapták, a hozzájuk szorosan igazdó első fényszórók alsó éleit pedig a LED-es nappali menetfényekkel együtt látványosan megtörték. Természetesen a lökhárítók sem maradtak érintetlenek, a képeken pirosban pompázó látványos SportLine kivitel pedig ügyesen pótolja a kisebbik SUV modellből nem létező RS kivitelt is – legalábbis megjelenés és sportos részletek tekintetében biztosan.

Az új hátsó fényszóró harmonikusabb lett - a piros a SportLine kivitel

Hátul sem maradt érintetlen az autó, hiszen az eddig igencsak diszharmonikusnak ható hátsó lámpatestet egy a Škoda palettáján belül továbbra is viszonylag egyedi, de a formákba mégis ügyesebben beolvadó fényszóró váltotta. A Karoq egyébként a frissítésnek köszönhetően immáron alapáron LED-es főfényszórókat kínál, de felárért LED-mátrixos megoldás is elérhető.

Az utastérben formai szempontból nagy újdonságot nem kaptunk, amiben persze semmi meglepő nincs. Ugyanakkor így is bőven akadnak változások, mint például az immár szintén alapáron járó, 8 colos digitális műszeregység, amit felárért egy nagyobb – és minden bizonnyal jobban személyre szabható – 10,25 colos egységre lehet cserélni. Természetesen szoftveres szempontból is megkapta a legfrissebb megoldásokat az autó, beleértve az online lehetőségeket is, mint a MyŠkoda alkalmazás, amelyen belül az autó egyes funkcióit is irányíthatjuk, vagy éppen a vezeték nélküli frissítési lehetőség. Ezeket persze csak a fejlettebb multimédiás rendszerek mellé kapjuk meg.

Formailag nem, technológia terén fejlődött - galéria

Az új kárpitok és anyagok igyekeznek kifejezni a Škoda elköteleződését a fenntartható autóipar felé, például újrahasznosított matériák felhasználásával. Immár hangulatvilágítás is kérhető az új dekorelemek mellett, de elektromosan állítható, memóriafunkcióval rendelkező első ülések is elérhetők. Biztonsági és asszisztensrendszerek terén is jelentek meg újdonságok, melyekkel a Karoq a legfrissebb Škoda modellek szintjére került ezen a téren is. A Karoq 9 légzsákkal érkezik, és parkolóasszisztens, ütközésre felkészítő rendszer és egyéb finomságok is elérhetők hozzá a már eddig is rendelkezésre álló asszisztensek mellett – amelyek egyébként szintén fejlődtek a jobb kamerarendszer beépítésével.

Hajtásláncok tekintetében nem hoz újdonságot a friss Karoq, hiszen a konszern jól ismert erőforrásait kapta meg. Dízelfronton a kétliteres TDI 116 és 150 lóerős változata áll rendelkezésre, míg ha benzinesre vágyunk, akkor az egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős, az 1,5 literes, négyhengeres, 150 lóerős és a kétliteres 190 lóerős TSI közül lehet választani – bár megeshet, hogy utóbbit a hazai importőr nem fogja forgalmazni, és az egyébként is kizárólag a SportLine változathoz elérhető.

Igyekeznek odafigyelni a fenntarthatóságra is - galéria

A hétfokozatú DSG automata váltó minden egységhez elérhető lesz, míg az összkerékhajtást az izmosabb benzines és dízel egységek kaphatják meg – sőt, a 190 lovas változathoz alapáron jár a DSG és a 4X4 hajtás is. Praktikum terén változatlanul sokat ad a Karoq, beleértve a Škodától megszokott okos megoldásokat. Az alapból 510 literes, de a csúsztatható hátsó üléssort kínáló VarioFlex opciónak köszönhetően akár 566 literes csomagtér 1630-1810 literig bővíthető – ez egyébként nem változott az elődhöz képest.

Az új Karoq piaci bevezetése csak januárban kezdődik majd, árak tekintetében pedig nem meglepő módon felülmúlja majd a legutóbb elérhető változatokat.