Kevésbé megosztó formákkal, de látványos kialakítását megőrizve érkezett meg a Juke vadonatúj, azaz második generációja, amely az elődjénél nagyobb, tágasabb, miközben könnyebb és igényesebb kialakítású. Igaz, kezdetben csak háromhengeres motorral lesz elérhető.
Erőteljes vállak, magasra húzott övvonal, ereszkedő tetővonal és emelkedő övvonal: mindez az erőteljes, hangsúlyos megjelenés záloga és egyben az új Juke sajátja. A kompakt crossover elődjénél még izmosabb kiállással rendelkezik, amelyből a méretbeli növekedése is kiveszi a szerepét. Emellett formailag kevésbé megosztó, jobban kidolgozott, és miközben főleg szemből nézve sajátságos, valójában egészen jól beleillik a Nissan aktuális formanyelvébe.
Nagyobb, igényesebb, érettebb - galéria
A külső és a belső méretek már-már a fényképeken is látható módon gyarapodtak. A teljes hosszúság 4,21 méter, a szélesség 1,8 méter, a magasság pedig 1,595 méter, amivel minden irányban hízott néhány centimétert az újdonság. Ez a belső térre is hatással van, amely például a hátul utazók számára 5,8 centiméterrel nagyobb lábteret és 1,1 centiméterrel nagyobb fejteret kínál. A 422 literes csomagtartó pedig 20 százalékot növekedett az elődhöz képest.
Az erőteljes kiálláshoz könnyebb és merevebb karosszéria tartozik
A növekedés ellenére a gyári adatok szerint 23 kilogrammal könnyebb az új modell – ez annak is köszönhető, hogy négy helyett egyelőre csak háromhengeres kis turbómotorral lesz elérhető. Az egyliteres egység 117 lóerőt és 200 Nm nyomatékot teljesít. Alapból hatfokozatú kézi váltó csatlakozik hozzá, felár ellenében pedig hétsebességes duplakuplungos automatát kaphatunk. Egyébként az új platform miatt fokozott merevséget és még jobb vezethetőséget ígérnek a fejlesztők.
Minőségben sokat lép előre és a személyre szabási lehetőségek is jobbak lesznek
Nem csak kívül és méreteiben, de kialakításában is felnőttesebb lett a Juke. Belül láthatóan jobb anyagok vannak, az Alcantara és/vagy a műbőr kárpitozásból került a műszerfal bizonyos részeire, sőt, még a váltó köré is. Kaphatunk hozzá egy 8 colos, magasan ülő érintőképernyőt, amely természetesen az Apple CarPlay és az Android Auto csatlakozást is támogatja. Emellett az önvezető rendszerek is a kor szellemének megfelelően fejlettek.
Kezdetben csupán egyliteres, háromhengeres turbómotorral, de opcionálisan hétfokozatú duplakuplungos automatával
A vadonatúj Juke forgalmazása a jövő évben kezdődik, az első modellek pedig csak 2020 novemberében érkeznek meg az ügyfelekhez, így az árakról még nagyon korai beszélni. Annyi biztos, hogy az új generáció drágább lesz az elődnél.