A Taycan Sport Turismo már tavaly novemberben bemutatkozott, mint a Porsche első tisztán elektromos autójának kombi, vagy inkább „shooting brake” verziója. Nagy meglepetést nem hozott az autó, hiszen a Cross Turismo képében tulajdonképpen már ismerhettük az autót, csupán néhány crossoveres kiegészítőt kellett róla „leképzelnünk”. Mindenesetre akkor még csak a GTS változatot mutatták meg nekünk a németek, most azonban a teljes palettát megismerhetjük részletesebben.
A külsőt ezúttal nem taglalnám, hiszen már ismerjük a puttonyos Taycan megjelenését – persze a különböző verziók az alapváltozattól a Turbo S-ig némileg eltérnek egymástól. Ugyanígy a természetesen szupermodern utastér is ismerős, de az például már fontos adalék, hogy a Sport Turismo öt utast is képes befogadni, a csomagtartója – amelynek nyílása is megnőtt a normál Taycanhoz képest – pedig 446 liternyi csomagot tud befogadni, de a hátsó üléstámlákat ledöntve akár 1212 liternyi cuccot is elnyelhet az autó. Ha mindez még nem lenne elég, elöl 9, hátul pedig 45 mm-rel nőtt a fejtér.
Kombiként is igazán mutatós a Taycan - galéria
A Sport Turismo ugyanazokkal a hajtásláncokkal elérhető, mint a normál Taycan. Az alapverzió és a 4S kétféle akkuval érhető el: a kisebbik 79,2 kWh, míg a nagyobbik 93,4 kWh, és ezek a teljesítményre is hatással vannak. Az alap Taycan ennek megfelelően 326 vagy 380, a 4S pedig 435 vagy 490 lóerős lehet. Az 517 lóerős GTS, illetve a 625 lóerős Turbo, valamint Turbos S – utóbbi ugyebár abban különbözik, hogy egy rövid időre akár 761 lóerőt is képes biztosítani – csak a nagyobbik akkucsomaggal érhető el. „Overboost” funkcióval egyébként az összes kivitel rendelkezik, így a fenti adatok az állandó teljesítményre vonatkoznak.
Valójában négy személyes, de papíron öten is beülhetnek - galéria
A WLTP szerinti legnagyobb hatótávot természetesen az alap Taycan Sport Turismo tudja felvonultatni a nagyobb akkuval – ez közel 500 kilométerre adódik. A lehetőségek tárháza természetesen végtelen, ahogyan az árcédulának is leginkább a csillagos ég szab határt – főleg a Turbo S verzió kapcsán.