A Volkswagen meglehetősen fiatal munkásautója, az Amarok pickup az elmúlt években megszokott trendektől igencsak eltérő módon frissült: a VW az egyre jobban elterjedő ’downsizing’ (kisebb motorok) helyett egyenesen az ’upsizing’ filozófiára voksolt, és jelentős mértékben megnövelte az autó motorját.
Új motorral tör nagyra - galériaEgészen konkrétan másfélszeresére: eddig egy több teljesítményváltozatban, és akár két turbóval elérhető 2-literes 4-hengeres TDI erőforrás dolgozott a motorháztető alatt, amely legerősebb formájában 180 lóerő leadására volt képes, azonban úgy látszik, a németek belátták, hogy egy munkásautóhoz bizony komolyabb szív dukál, így mostantól a korábbinál másfélszer nagyobb motorokkal folytatja pályafutását az autó, ami mind a hengerűrtartalomra, mind pedig a hengerek számára érvényes.
Kicsit elegánsabb, kicsit divatosabb
163-tól egészen 224 lóerőig - galériaAz új (persze a márkánál jó ideje dolgozó) V6-os 3.0 TDI rögtön háromféle teljesítményváltozatban lesz megvásárolható: a leggyengébb változat 163 lóerős, a középső 204, a legizmosabb pedig 224 – utóbbi nyomatékban igencsak komoly 550 Nm-t képes felmutatni. Persze ezeket az értékeket a nagy V6-os egy turbóval is könnyűszerrel hozza, így nincs már szükség a bonyolult és érzékeny kettős feltöltésre.
A hajtásképletek nem változtak, alapáron így továbbra is hátsókerékhajtással érkezik a pickup, felárért pedig természetesen a 4MOTION összkerékhajtás elérhető marad – utóbbi rögtön két változatban dolgozik, kézi váltó esetén egy (manuálisan) kapcsolható, míg automataváltóval egy állandó összkerékhajtásról beszélünk.
Kívülről is jól láthatóak a frissítés nyomai, személyautósabb lett a pickup
Utóbbinál különben egy Torsen önzáró hátsó differenciálmű is a ’csomag’ részét képezi, az automataként pedig az ügyes 8-fokozatú bolygóműves egység áll rendelkezésre, ami egy igazi ínyencfalat. A bivalyerős V6-os dízeleknek hála a tervezők hosszabbra vehették a váltót, ami jó hatással van az étvágyra, a 224 lovas automatás csúcsmodell vegyes étvágya például csupán 7,6 l/100 km, miközben 7,9 másodperces 0-100-as sprintje új mércét állít fel a kategóriában - ehhez társul a 193 km/h-s végsebesség is.
A fentiek mellett egyéb változtatások is történtek az Amarok széria esetében: például új „Servotronic” kormányművet kapnak az autók, miközben a fékek is a nagyobb motorokhoz igazodnak. Persze a külcsín tekintetében is módosult néhány ponton az autó: a ’személyautósabb’ szinteken szinte az összes külső elem színre fújt, frissült a szín- és kerékkínálat, valamint a felszereltség alaposan kibővült, megjelentek az asszisztens rendszerek.
A Volkswagen feljebb pozícionálta az Amarokot - hazánkban így tuti jól fog fogyni...
Személyautós belső, új ülésekkel - galériaBelül még inkább személyautós a hangulat, igényesebb az enteriőr - színes kijelző került a műszercsoporthoz, valamint a márka legújabb navigációs rendszereit köszönthetjük belül. Megújultak az ülések, amelyek a jobb alátámasztás mellett 14-irányú állíthatóságot is biztosíthatnak. Persze pickupról lévén szó, a márka rengeteg kiegészítőt kínál, az 1 tonna feletti hasznos terhelhetőség pedig az autó kiváló munkabíróképességét jelzi – nem mellesleg akár 3,5 tonnát vontathat az Amarok (korábban ez 3,2 tonna volt).
Az új széria értékesítése állítólag ősszel, mégpedig első ízben a csúcsmodellel kezdődik, majd később szép sorjában a többi változat is piacra lép. Az árakról már vannak információk: a magyar adatokra még várni kell, ám tudjuk, hogy az alapmodell úgy 400 ezer forinttal lesz drágább, de ezért tisztább, nem utolsó sorban pedig 23 lóerővel erősebb motort kapunk. Ha úgy nézzük, 16 százalékkal erősebb modellért fizetünk csupán kb. 5 százalék pluszt - és akkor a többi fejlődést még bele sem tettük a mérleg serpenyőjébe. A minden hájjal megkent csúcsmodell viszont így sem lesz olcsó mulatság: a közel csúcsra szerelt Amarok nagyjából 17 millió forintért kelleti majd magát.

