Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Alfa legfrissebb kompaktjával, az öregecske 147-est leváltó Giuliettával már régóta foglalkozik az autós sajtó, ám az eddigi információk nem voltak hivatalosak – mindezidáig. Az Alfa Romeo ugyanis tegnap délután Torinóból – alig 5 nappal a Genfi bemutatást megelőzően – hivatalosan is kiadta a legfontosabb adatokat, érdekességeket a Giuliettával kapcsolatban. Az alsó-középkategóriás szépség neve mellesleg nem újdonság az olaszoknál: 1955 és 64, valamint 1977 és 84 között már használta az Alfa ezt a típusjelzést.

Az utastér is igényesnek ígérkezik - galériaA Giulietta karosszériáján a 8C Competizionéval elindított, majd később a MiTón is látott formai jegyeket hordozza – első szempillantásra észrevehetjük, hogy ez bizony egy modernkori Alfa -, a modell hátulja viszont egészen különlegesre sikeredett. A hátsó kilincseket a régebbi, 156-os-, illetve 147-es sorozathoz hasonlóan a tervezők az oldalablakok mögé rejtették, ami az ötajtós modellnek (később lesz belőle háromajtós is) egészen sportos kinézetet kölcsönöz. A Giulietta első fényszórói egyébként egy LED-es nappali fényt kapnak, a hátsó fényforrásokban pedig szintén ilyen technika kerül bevetésre. Elődjénél a hangzatos nevű Giulietta érezhetően nagyobb lett: 4,35 méteres hossza 13 centiméteres pluszt jelent a 147-eshez képest (ebből az utastér fog igazán profitálni), szélessége pedig 7 centivel, 180 cm-re nőtt. Az autó 1,46 méter magas, tengelytávja pedig eléri a 2,63 métert – ez az érték szintén elég tágas belső méreteket sejtet. Az elegánsan sportos Alfának szerencsére a csomagtartója sem szenvedett csorbát a formaterv oltárán: alaphelyzetben 350 liternyi pakkot helyezhetünk az ötödik ajtó mögé, ami bőven megfelel a kategória átlagának.

A beltérben a középkonzol kialakítására a horizontális tagolás, és az alumínium széleskörű alkalmazása a jellemző, emellett pedig az anyagminőség állítólag mind kisebb testvérénél, mind pedig az elődmodellnél lényegesen jobb lesz. Természetesen a Giulietta is megkapja a MiTóból ismerős DNA rendszert, mely a teljes hajtáslánc viselkedését befolyásolja. A sofőr három állás közül választhat: létezik Dynamic (sportos), Normal (normál) és All Weather (mindeGyönyörű formák - galérian időjárásra, illetve körülményre) mód. A kis kapcsoló egyik állásból a másikba való átbillentésével sok lényeges változás történik az autó beállításaiban: módosulnak többek között a motor paraméterei, a váltó (automata esetén) beállításai, a kormánymű, a szériában járó, Q2 névre keresztelt elektronikus differenciálzár viselkedése, de az ESP (Alfául: VDC) hangolása is. A motorkínálat a piaci startot követően négy tagból áll majd (természetesen mindegyik teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát): elérhető lesz két 1,4 literes turbós MultiAir benzines 120, illetve 170 lóerős csúcsteljesítménnyel, dízelfronton pedig a 105 lovas 1,6-os, illetve a 170 lóerős csúcs kétliteres képviselteti magát. Később természetesen további motorok is érkeznek. Szériában az összes erőforráshoz hatfokozatú kézi váltó jár, felárért azonban a két 170 lóerős csúcsváltozathoz rendelhető lesz a márka új fejlesztésű, duplakuplungos automatája is.

Már most tervezik egyébként az olaszok egy Quadrifoglio Verde névre („á la” MiTo) keresztelt, rendkívül izgalmas csúcsváltozat piacra dobását, mely előreláthatólag a szintén később megjelenő MiTo GTA 1,8 literes, 235 lóerős turbós négyhengeres benzinmotorját örökölné.