Az elektromos autók kapcsán legtöbbször a hatótáv és a töltés problémakörét emlegetjük, amikor a hátrányokról van szó, de természetesen nem szabad elfeledkezni az árukról sem, hiszen a villanyos hajtáslánc ténye olykor akár kétszeres szorzót is jelenthet egy hasonló méretű és képességű, de belső égésű erőforrással szerelt autóval szemben. Ahogy persze egyre szélesebb körben terjed a technológia, várhatóan közelítenek majd egymáshoz az árak, ám vannak, akik kevésbé optimisták ezzel kapcsolatban – mint például a Mercedes-Benz egyik magas rangú vezetője, Markus Schäfer.

Noha azt már egyértelműen kijelenthetjük, hogy beléptünk az elektromos autózás korába, ám az is tény, hogy még nagyon az elején járunk, így nem kétséges, hogy a technológia fejlődésével és a darabszámok növekedésével szépen lassan közelítenek majd egymáshoz a belső égésű motorral szerelt modellek és a villanyautók árai. Azonban felmerülhet a kérdés, hogy vajon az elektromos járművek lesznek olcsóbbak, vagy éppen a benzines/dízel modellek drágulnak majd – az igazság biztosan a kettő között van, de nem mindegy, hogy merre tolódik a skála.

A Mercedes-Benz műszaki vezetője, Markus Schäfer igen borúsan látja a helyzetet, ugyanis hiába nő az igény és a felhasználás, a jelenlegi akkutechnológia mellett az árak nemigen csökkennek, ami többek között a szükséges nyersanyag bányászati kapacitásaiból is eredhet. A vezető elmondta, hogy a technológia jelenlegi állása mellett hiába terjednek el egyre inkább az elektromos modellek, nem igazán lesznek olcsóbbak.

A Mercedesnél nem optimisták, pedig őket talán kevésbé érinti mélyen ez a kérdés

Persze ezen egy új technológia kidolgozása segíthet, ám Schäfer úr szavai arra engednek következtetni, hogy a csillagosok egyhamar nem számítanak olyan előrelépésre, amely alacsonyabb árakat eredményezne, pedig 2030-ra azt a célt tűzték ki, hogy elbúcsúznak az összes belső égésű erőforrást használó modelljüktől.

Persze jó eséllyel nem a Mercedes-Benzt érinti majd a legérzékenyebben ez a téma, hiszen a németek autói eddig sem voltak kifejezetten olcsók. Sokkal inkább a nem prémium, olcsóbb négykerekűeket kínáló márkák számára lehet kellemetlen ez. Elég csak a Dacia Springre gondolni, amely listaáron egy kellemesen felszerelt kompakt áráért kínál már-már röhejesnek tűnő képességeket, egy városi mini testében.