Bár sokan érzik a pénzügyi válság hatását, valójában csak kevesek vannak tisztában azzal, hogy még mindig nagyon érzékenyen érinti az autóipart.
Az Európai Automobil Gyártók Egyesületének ma közzétett adatai alapján az európai járműgyártás (amelyben az autók mellett a teherautók, és a buszok is szerepelnek) 2009-ben 17,3 %-kal esett az előző évhez képest, amely 23 százalékos csökkenés a válság előtti időszakhoz (2007-hez) képest. Ez összesen 15,2 millió legyártott járműnek felel meg.
Ha csak a személyautókat vizsgáljuk, ott is 13 százalékos visszaesést tapasztalunk, amelyre 14 éve nem volt példa, sőt a legyártott autók mennyisége is az 1996-os színvonalat képviseli. Egyébként komoly strukturális változások nem voltak az autógyártásban, így továbbra is Németország Európa legnagyobb autógyártója, de a dobogóra még Spanyolország és Franciaország is felfért, akik időközben helyet cseréltek a ranglistán (előbbi javára).
A környezetvédelem terén is jelentős változások vannak folyamatban, igaz ezúttal szerencsére a pozitív irányba. A statisztikák szerint ugyanis már 25 százalék a 120 gramm/km-nél alacsonyabb széndioxid-kibocsátású autók vásárlási aránya, amely kilenc százalékpontos fejlődésnek felel meg a tavalyi évhez képest, de ugyanígy a magasabb károsanyag-kibocsátású kategóriákban is a kevesebbet kipufogó járművek felé tolódott a hangsúly.