Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy a Honda a Type S verzióval búcsúzik az NSX-től az év végével. A japánok pedig igencsak komolyan vették a feladatot, hiszen a most bemutatott változat minden eddiginél gyorsabb lett, ráadásul látványos külső módosításokat is kapott – annak ellenére, hogy mindössze 350 darabot gyártanak majd belőle.

A képeken szereplő autók Acura logója senkit ne tévesszen meg, hiszen ez a Honda prémium márkája, és az Egyesült Államokban ezzel az emblémával árulják az NSX-et – akárcsak az elődöt. Nem csoda, hogy nem Honda logóval mutatták be a Type S-t, hiszen a 350 példányból nem kevesebb, mint 300 kerül majd Amerikába. A gyáriak nem vették félvállról a feladatot: noha a fényszórók változatlanok, az alaposan áttervezett első lökhárítóknak hála – melyeknek természetesen funkcionális jelentőségük is van – olyan érzésünk lehet, mintha egy alaposan felfrissített autóval lenne dolgunk.

A valaha volt leggyorsabb NSX - galéria

Tulajdonképpen ez így is van, hiszen az aerodinamika mellett – amit nem csak az első, hanem az áttervezett hátsó lökhárító is javított – a lemezek alatt is bőven van változás. Ahogyan azt sejteni lehetett, a Type S kivitellel megcélozták a 600 lóerőt a japánok, és el is érték azt: 608 tagú ménest és 667 Nm-es csúcsnyomatékot tud felvonultatni a Type S a 3,5 literes ikerturbós V6-os és a három elektromotor tálalásában.

Belül nincs sok változás - galéria

Az extra erőt az NSX GT3-as versenyautó változatából érkező új, nagyobb nyomású turbóknak, az új injektoroknak és az új hűtőnek köszönhet. Legalábbis a V6-os egység esetében, ugyanis az elektromos rendszer is gyarapodott egy új akkuval, ami szintén hozzájárul az erőnövekményhez. Ha mindez még nem lenne elég, a kilencsebességes DCT automata váltó immár 50%-kal gyorsabban képes felfelé váltani, míg a lefelé váltásokat az úgynevezett Rapid Downshift üzemmód teszi még dinamikusabbá – ennek köszönhetően a rendszer ki tud hagyni fokozatokat, így segítve például a kigyorsítás. A hibrid összkerékhajtási rendszer nyomatékelosztásán is javítottak, ezzel fokozva a kanyarképességeket.

Mindez a suzukai versenypályán nem kevesebb, mint 2 másodperces javulást eredményezett, és aki csak egy kicsit is figyeli az autósportokat, az pontosan tudja, hogy ez hatalmas fejlődés. A még agresszívabb megjelenés és a fejlettebb aerodinamika mellett karbon és fekete elemek fokozzák tovább a sportosságot – előbbiek pedig nem mellesleg az össztömeget is csökkentik 26,2 kilogrammal. Az utastérben nincsenek nagy változások, de a Type S felirat megjelenik az Alcantarával bevont műszerfalon, és minden a sportosság jegyében született.

Reméljük előbb vagy utóbb - akár egy elektromos utóddal - bővül majd az NSX-ek sora

A Honda tehát méltó búcsút vesz az NSX-től, de akárcsak legutóbb, reméljük ezúttal is lesz majd folytatás, még ha jó pár évet várnunk is kell majd rá – és minden bizonnyal az már egy tisztán elektromos modell lehet majd.