Alig telt el 5 nap a hivatalos leleplezés óta, a BMW Magyarország máris közzétette a vadonatúj 3-as BMW alapárait. Annak ellenére, hogy Németországban átszámítva átlagosan 300 ezer forinttal drágábban kelleti magát az újdonság a leköszönő, E90-es kódjelű típusnál, itthon nem lett drágább a prémium középkategóriás szedán - legalábbis a 20d alapmotorok esetében.
Elegancia, a sportosabbik fajtából - galériaHogy mennyi az annyi? Aki nem bírja kivárni a rövidesen érkező alapmotorokat (16d/18d/20i), vagy amúgy sem adná lejjebb a több mint korrekt menetteljesítményeket és már-már hihetetlenül alacsony átlagfogyasztást ígérő 184 lóerős 320d-nél (gyorsulás 0-100 km/h-ig: 7,5 mp; végsebesség: 235 km/h; átlagfogyasztás: 4,5 l/100 km), mostantól 9.999 millió forintos indulóáron tudja megrendelni kedvencét. A 163 lóerős, 4,1 literes átlagfogyasztású (8,0 mp; 230 km/h) 320d EfficientDynamics Edition modell alapára szintén 9.999 millió forint, vagyis hajszálra megegyezik a leköszönő típuséval.
Az indulókínálatban további két motor szerepel: a 245 lóerős, kétliteres turbós benzinessel szerelt 328i (5,9 sec; 250 km/h; 6,4 liter) illetve az N55 kódnévre hallgató 306 lóerős, egyturbós, háromliteres 335i (5,5 sec; 250 km/h; 7,9 liter) – a nagy, háromliteres dízelek érkezéséig egyedül utóbbi gyarapítja a soros hathengeresek táborát. Előbbi alapára 11.317 millió forint, míg a finom 335i-ért legalább 14.959 millió forintot kell a kereskedésekben hagyni. Alapból mindegyik egység manuális váltóval érkezik.
Az extraárak egyelőre ismeretlenek, de mindegyik motort kombinálni lehet a BMW start/stopos nyolcfokozatú automataváltójával, az extralista pedig - ahogyan azt megszokhattuk - végtelen hosszúságú lesz, így nem nehéz majd akár az alapár duplájára konfigurálni a BMW új büszkeségét. Rövidesen újabb, olcsóbb erőforrások (16d/18d/20d, később pedig 16i/18i) is csatlakoznak a kínálathoz, ám a később érkező motorokkal szerelt F30-as kódjelű 3-asok ára még ismeretlen.