Jó hírrel szolgálhatunk a dél-koreai autógyártó rajongóinak: megérkezett a frissített Kia Rio. Januárban még erősen álcázott típusok rótták az utakat, de májusra már elkészültek az utolsó simításokkal is, így a koreai gyártó hivatalosan is bemutatta a ráncfelvarráson átesett modellt.
A külcsínnél csak óvatos módosításokkal éltek a tervezők: kissé határozottabbá formázták a jármű elejét, átszabták a lökhárítóba integrált ködlámpa-fészkeket, és igazán örvendetes módon az új Rio is beállt a kizárólag LED-es fényszóróval elérhető modellek közé. A színek szerelmesei két újabb árnyalatból választhatnak, és megjelent egy új, nyolcküllős, 16 hüvelykes felni is a kínálatban.
Mindig örülünk a biztonságot növelő LED-es fényszóróknak
A belbecs egy fokkal nagyobb átalakításon ment keresztül: a középső kijelző mérete 8 colra növekedett, a vezető pedig immár egy 4,2 hüvelykes digitális kijelzőről olvashatja le a menetadatokat. Szélesedett a személyre szabható elemek köre, a GT-Line kivitelek pedig szénszálas anyagra hajazó betétekkel gazdagodtak.
A legnagyobb újdonságok a szemnek láthatatlanok. A Kappa család 1,0 literes T-GDi benzinese helyett mostantól a Smartstream fantázianevű motorok kerülnek a Rio első tengelye fölé. Az új egység továbbra is egyliteres hengerűrtartalmú, ráadásul mindkét teljesítményszintje (100 és 120 LE) pontosan a régi erőforrás adataira rímel. A hasonlóságok itt még nem érnek véget, hiszen továbbra is turbófeltöltésű háromhengeres motort kap a B-szegmensbe tartozó Kia. A lényegi különbséget az enyhe hibrid rendszer bevezetése jelenti. Papíron 8%-kal kedvezőbb fogyasztást – és ezzel együtt CO2-kibocsátást – ígér a generátorral kombinált indítómotoros segédlettel rendelkező újdonság.
Nagyobb központi kijelző és a GT-Line verzió karbonszál-hatású betétei teszik modernebbé a Rio belsejét
A mild hibrid hajtáslánchoz új váltóművet is fejlesztettek a mérnökök: a kézi kapcsolású egység különlegessége az elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló. A fizikai kapcsolatot nélkülöző megoldás az ígéretek szerint az eddigieknél korábban képes leállítani a motort – ez a tulajdonság főleg piros lámpához guruláskor jelenthet üzemanyag-megtakarítást.
Bizonyos piacokon elérhető lesz az 1,0-literes benzines elektromos rásegítés nélkül is. Az egyszerűbb motorhoz szintén az új hatsebességes kézi váltó, vagy hét fokozatot kínáló duplakuplungos párosítható. Alternatívaként egyes piacokon elérhető lesz egy szívómotor is: a 86 lóerős változat üzemanyaga nem benzin, nem is gázolaj, hanem a környezetkímélőbb autógáz lesz.
A frissítés mild hibrid hajtásláncot is hoz
A megújult Kia Riók az év második felében érkeznek a kereskedésekbe. Hazánkban a Ceed egy kicsit talán elnyomta a kisebb testvérét, de mint láthatjuk, a Kia komolyan vette a kisautó továbbfejlesztését. Érdekes kérdés, hogy mennyire lesz érezhető a teljes mértékben újratervezett hajtáslánc a Rio viselkedésén. Amint lehet, utána járunk az ügynek.

