Noha napjainkban mindenki az elektromos jövővel van elfoglalva, a nagy gyártóknak azért egyelőre még nem szabad elhanyagolnia klasszikus modelljeiket sem. Igaz ez a Mercedes-Benzre is, amely most mutatta be egyik legnépszerűbb típusának vadonatúj verzióját. Itt a GLC második generációja, amely természetesen a nemrég szintén megújult C-osztály megoldásaiból táplálkozik.

Ami a külcsínt illeti, a németek ezúttal is az evolúciós fejlődés mellett tették le a voksukat, persze a legfrissebb formanyelvet alkalmazva. Elöl a fényszórók hűtőrácsot érintő túlnyúlásaival húztak újat, míg hátul az újabb, nagyobb SUV testvérek megoldásai köszönnek vissza. Az összkép modern, de nem váratlan – a képeken egyébként sötét színben a normál, fehérben az AMG Line kivitel látható.

A formákban nincs meglepetés - galéria

Nem mellesleg a GLC 6,1 centivel hosszabb lett elődjénél, amiből 1,5 centit a nagyobb tengelytáv ad. Az újdonság így 4716 milliméter hosszú lett, tengelytávolsága pedig 2888 mm. A magasság 4 millimétert csökkent (1640 mm), a szélesség pedig nem változott (1890 mm). Természetesen az utastér is tágasabb lett, a csomagtér pedig papíron egészen hatalmas – 620 litert ígérnek alapból a gyáriak, ami 1640 literig bővíthető.

Az utastérben nem meglepő módon a C-osztály megoldásai köszönnek vissza, kezdve a hatalmas, függőleges tájolású multimédiás rendszertől – ami számos online funkciót kapott és a legmodernebb kapcsolódási lehetőségeket is ismeri – az igazán kifinomult megoldásokon át egészen a digitális műszeregységig és a hatalmas, gyönyörű grafikával megáldott képet adó head-up kijelzőig. A kiváló anyagminőség mellett látványos hangulatvilágítás emeli az utastér fényét.

Ismerős, finom megoldások fogadnak belül - galéria

A számtalan vezetéstámogató és biztonsági rendszer mellett a GLC új, terepezést támogató funkciókat is kapott – noha nem vagyunk benne biztosak, hogy erre szüksége volt. A különböző terepkijelzők mellett – amelyek például az autó dőlésszögét tudják megmutatni minden irányból, és iránytűt is tartalmaznak – egy átlátszó motorháztető funkció is elérhető, amely a multimédiás képernyőn keresztül egy kamerarendszer segítségével képes megmutatni, hogy mi van az autó orra alatt. Ha terepezésre nem is, de néhány városi akadály leküzdésére még hasznos is lehet ez a rendszer.

Nem okoz meglepetést az sem, hogy a C-osztály után a GLC is kizárólag négyhengeres motorokkal lesz elérhető. Benzines és dízelfronton egyaránt kétliteres négyhengeres egységek állnak rendelkezésre, vagy lágy hibrid, vagy konnektoros hibrid rendszerrel megtámogatva – minden esetben kilencfokozatú automata váltóval és 4MATIC összkerékhajtással.

Hatalmas csomagteret ígérnek - galéria

A GLC 200 204 lóerőt és 320 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, és már ez is elég a 7,8 másodperces 0-100-as sprinthez és a 221 km/h-s végsebességhez. A GLC 300 már 258 lóerőt és 400 Nm-t szavatol, ezzel 6,2 másodperces 0-100-at és 240 km/h-s végsebességet produkálva. A GLC 300e konnektoros hibrid rendszere összesen 313 lóerőt és 550 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, ám a nehéz akkukat és elektromotorokat cipelve „csak” 6,7 szekundum alatt ér 100-ra, és 218 km/h-nál vége szakad a száguldozásnak.

Az akár 140 km/h-ig tartó tisztán elektromos közlekedéshez egy méretes, 31,2 kWh-s akku biztosít energiát, aminek köszönhetően papíron akár 104-120 kilométert is elmegy villanyosan az autó. Van egy erősebb konnektoros hibrid is GLC 400e néven, amelynek villanyos része megegyezik a kisebb testvérrel, ám a 204 lovas helyett egy 252 lóerős benzinest használ, ezzel az összteljesítmény 381 lóerőre, a csúcsnyomaték pedig 650 Nm-re emelkedik – az elektromos hatótáv pedig ugyanúgy 104-120 km. A GLC 400e a paletta leggyorsabb tagja – legalábbis az AMG verziók érkezéséig – a maga 5,6 másodperces 0-100-as sprintjével, habár a száguldás csak 237 km/h-ig tarthat.

Ha nem is terepen, de olykor jól jöhet az új "átlátszó motorháztető" funkció

A GLC 220d 197 dízel lóerőt kínál, mellé 440 Nm-es csúcsnyomatékkal, ami 8 másodperces 0-100-at és 219 km/h-s végsebességet eredményez. A Mercedestől megszokott módon a dízelmotorral is párosították a konnektoros hibrid rendszert, a GLC 300de jelű hajtáslánc pedig 335 lóerős összteljesítményt és egészen brutális, 750 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Az elektromos rendszer itt sem változik, habár a hatótáv egy kicsivel alacsonyabb, 102-117 km papíron. A 0-100-as sprint 6,4 másodperc, a végsebesség pedig 217 km/h.

Az új GLC egyébként elöl négy lengőkaros, hátul pedig multilink felfüggesztést kapott, és természetesen elérhető hozzá adaptív légrugós futómű és hátsókerék-kormányzás is. A GLC ára nyilvánvalóan emelkedik majd – ahogyan manapság mindennek az ára – de a pontos összegeket egyelőre még nem ismerjük. A piacra lépés még idén várható, és nemsokára az AMG modellek is érkeznek majd – illetve meglepődnénk, ha nem érkezne majd Coupé kivitel is az új generációból.