Immár közel két hónapja, hogy a BMW váratlanul, de nagy örömünkre bejelentette: novembertől Magyarországon is elérhetővé válnak a márka jövőbemutató, hosszú távú fenntarthatóság jegyében fogant i-modelljei. A propelleresek hazai importőre betartotta ígéretét, mi pedig már a szalonavatón is túl vagyunk. Ez egyben azt is jelenti, hogy aki közelebbről meg szeretne ismerkedni a BMW i-szériákkal, a budapesti kereskedésben mostantól gond nélkül csillapíthatja vágyát - az üléspróbákat persze mi sem hagytuk ki.
A BMW Group Magyarország ügyvezetője, Baudouin Denis is ott volt a megnyitón
A különleges típusoknak – jelen esetben az i3 / i8 párosnak – különös figyelmet szentel a bajor márka, így nem volt egyszerű a megfelelő értékesítési pont kiválasztása, de aztán sikerült meghatározni a központi kereskedést, arra pedig különösen büszkék lehetünk, hogy a Közép-Kelet-Európa régióban az elsők között, még az idén megnyithatta kapuit a budapesti BMW 'i' szalon, pedig eredetileg 2016-ra tervezte a márka a magyarországi forgalmazás elindítását. A döntés persze nem véletlen: hazánkban a BMW nagyon jól teljesít, idén például messze rekordév várható; az eddigi éves rekordot (1607 darab/év) már most sikerült túllépni, pedig még két teljes hónap hátra van az évből.
A Wallis Duna kereskedésben máris megtekinthető az i3 és az i8
Nos, a teljesen elektromos, de opcionálisan hatótáv-növelő benzinmotorral (REX) is felszerelhető i3, valamint a konnektorról tölthető, hibrid i8 a Wallis Motor Duna budapesti márkakereskedésében rendelhető illetve tekinthető meg a mai naptól kezdve. A Wallis Motor Dunánál egy 100 m2-es BMW i szalonrészen két, csak az i modellekkel foglalkozó munkatárs - köztük egy, az érdeklődőknek részletes termékinformációt átadó ún. „Product Genius” (’termékzseni’) - szolgálja ki az igényeket.
Sokat vár a BMW az i-sorozattól
A 2001-ben nyílt és pár hete teljes körűen felújított Könyves Kálmán körúti szalon mellett hamarosan egy mobil kereskedelmi csatornán keresztül Magyarország teljes területén elérhetővé válnak az innovatív személyautók: az ügyfelek, az erre hivatott ügynökkel egyeztetve, otthonuk vagy munkahelyük közelében próbálhatják ki a BMW i termékeket, illetve a vásárlásra is sor kerülhet ily módon.
Hazánkban is sűrűbben jöhetnek majd szembe
Mostanra az autók árai is hivatalossá váltak. Az i3 legolcsóbb verziója 11,83 millió forintra adódik, mely összegért cserébe a 6,5 colos színes kijelzőn, klímán és bluetooth csatlakozáson kívül nem sok extrára számíthatunk – leszámítva persze a modern elektromos hajtásláncot és a meghökkentő külsőt. Ha a hatótáv-növelő benzinmotorral kérjük az autót, máris 13,47 milliónál járunk, amiért a kis kéthengeresen kívül nem kapunk semmit.
Amennyiben szeretnénk némi luxust is csempészni az autóba, úgy mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk: ha automata klímát, automatikusan sötétedő tükröt, multifunkciós kormányt, adaptív tempomatot és navigációt is szeretnénk, úgy máris 922.500 forinttal nő az alap összeg. Ha emellett szeretnénk a hangulatot is feldobni néhány szebb és finomabb kárpittal és ledes világítással, úgy még legkevesebb 494.200 forintot kell leszurkolnunk, de az igazi BMW-si luxusért még ennél is félmillióval többet hagyhatunk a kasszánál. És akkor az egyaránt 326.200 forintos vezetéstámogató rendszerekről és váltóáramú gyorstöltőről, valamint a 293.300 forintba kerülő ledes fényszórókról nem is beszéltünk – a németek ezúttal sem mérték olcsón az opciós tételeket.
Drágán mérik a csúcstechnikát - nem is csoda
Az i8 esetében jóval magasabb alapfelszereltséget köszönthetünk, mely olyan tételeket foglal magába, mint az adaptív tempomat, a ledes fényszórók, a fűthető ülések, a multifunkciós kormány vagy éppen a profi navigációs rendszer – mindez a teljesség igénye nélkül. Ez persze nem csoda, hiszen a futurisztikus hibrid sportautóért legkevesebb 40,775 millió forintot kell a kasszánál hagynunk, amit még könnyedén feljebb is tornázhatunk.
Hiába ugyanis a magasabb alapfelszereltség, az i8 esetében az extrákért is többet kérnek a bajorok. Az i Pure Impulse csomag ára például nem kevesebb, mint 6.193.800 forint, de ebben szinte már mindent megtalálhatunk a prémium hifin keresztül a parkolássegítő rendszeren, a head-up displayen és legfinomabb kárpitokon át egészen az önmagában 889.600 forintért vesztegetett vezetéstámogató rendszereket tartalmazó csomagig. Utóbbi egyébként előfeltétele az i8 egyik különlegességének, a lézeres első fényszóróknak, melyekért 3.129.900 forintot kérnek a gyáriak – így könnyedén átléphetjük az 50 milliós álomhatárt.
Nem lesz mindennapos látvány
A piacra lépéssel egy időben természetesen a BMW i modelleket érintő szervizszolgáltatások is elindulnak. Egyelőre négy hivatalos BMW márkaszervizt nevezett meg az importőr: a jó lefedettség érdekében a Wallis Motor Duna mellett a budaörsi Rack Autó, a győri Leier Autó és a debreceni Magisz márkakereskedések szervizei állnak majd az ügyfelek rendelkezésére, amelyeket jövő tavaszig további hivatalos szervizlehetőségek egészítenek ki. A BMW egyébként mindkét autóra 5 év vagy 60.000 kilométer garanciát vállal, míg az akkucsomagokra 8 év vagy 100.000 kilométeres jótállást biztosítanak a németek.
A BMW i3-ról részletesen ide kattintva, az i8-ról pedig ide kattintva olvashatnak.