Már korábban kiderült, hogy csúcstámadásra készül a Bentley – ezúttal pedig az is kiderült, hogy milyen szerszámmal indulnak el a Pikes Peak kacskaringóján.

A versenygépbe épített V8-as a Bentley Continental GT3-ból származik, ami a tengerszint közelében 760 lóerőre és 1000 Nm-re képes. A négyliteres dupla turbós erőforrást ezúttal bioüzemanyaggal hajtják, tervezetten 2,2 bar túlnyomással fújják meg a hengereket. Új dugattyúk, szénszálas szívócső, illetve oldalra kivezetett, rövid kipufogók teszik teljessé az átalakítást – a mérnökök célja a még nagyobb teljesítmény elérése volt, hogy a magasabb, oxigénben szegényebb szakaszon se fulladjon ki a motor.

A motortérbe is jutott a karbonszálas anyagból

Más radikális változtatások is történtek: a karosszériára Bentley-ken még sosem látott méretű hátsó szárnyat csavaroztak, új diffúzort fejlesztettek; és további kisebb módosítások után máris 30 százalékkal nagyobb leszorítóerővel számolhat a pilóta.

A crewe-iak a ’Time Attack 1’ rekordot szeretnék megdönteni. A zárt kocsiszekrényű, szériagyártmányokra épülő géposztály legjobb ideje jelenleg a Porsche 911 GT2 RS Clubsport nevéhez fűződik. A 9:36-os idő azt jelenti, hogy a közel 20 kilométeres, 156 kanyarból álló és mintegy 1500 méteres szintemelkedésű pályát 120 km/órás átlagsebesség fölött teljesítette az autó.

A rekord időt rekor méretű szárnyyal képzeli el a Bentley

Amennyiben sikerül a Porschénél jobb időt futni, azzal nem csupán egy újabb elismerést gyűjtene be a Bentley, hanem komoly lökést adhatna a megújuló forrásból származó üzemanyagok fejlesztésének és elismertségének.

A cég több keverékkel is kísérletezik. Ami közös bennük: alkalmazásukkal mintegy 85 százalékkal csökkenthető az üvegházhatású gázok kibocsátása. Június végén Rhys Millen pilótán lesz a világ szeme, akinek már komoly tapasztalata van a hegyi szakaszon: az amerikai versenyző futotta a Bentley mindkét korábbi rekordját. Ezúttal is hasonlóra tettre készül.