Amennyiben valaki nem ismerné a Wiesmannt: az 1988-ban alapított német gyártó retro stílusú kupé és roadster sportautóinak lemezei alatt a BMW-től kölcsönzött technológia lapul. Persze az ilyen kis manufaktúrák sem kerülhetik el a változásokat, ennek megfelelően pedig meg is érkezett a Wiesmann első elektromos modellje, amely a Thunderball névre hallgat.

A márka ismerői számára – akik talán nincsenek olyan sokan – rögtön ismerősek lehetnek a formák, noha a gyáriak azért igyekeztek rögtön felismerhetővé tenni az elektromos kivitelt, ami természetesen sikerült is nekik. A klasszikus vonások megmaradtak, de modern fényszórókat körbeölelő éles vonal, a hangsúlyos hűtőrács és a letisztult formák is látványos hatást keltenek. Hátul is visszatértek a kis kerek fényszórók, de a kis kacsafarok és az izmos domborítások is mutatósak.

A látvány ezúttal is lenyűgöző, de a kipufogók azért hiányoznak - galéria

Az utastérben is a megszokott Wiesmann-megoldásokkal találkozunk, köztük a számtalan apró kis órával a középkonzol tetején, és az alulra került érintőképernyővel. A hatás egyszerre retro és modern, a kidolgozás pedig továbbra is kiemelkedő – gyakorlatilag minden bőrrel van bevonva, beleértve még a padlót is. Természetesen a karbonnal sem spóroltak: egyrészt a karosszéria teljes egészében szénszálas műanyagból készül, és az utastérben is több helyen visszaköszön a drága, könnyű és erős matéria.

Az alapokról egyébként sokat nem árultak el, csupán annyit tudni, hogy a Roding Automobile nevű céggel közösen fejlesztették ki a hajtásláncot, amely két, hátul-középen elhelyezett elektromotorból nyeri 680 lóerős teljesítményét és 1100 Nm-es csúcsnyomatékát. A kicsivel 1,7 tonnás tömeggel karöltve ez alig több mint 2,5 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt jelent, amely 2,9 másodperces 0-100-as sprintet szavatol.

Retro megoldások, kiemelkedő minőség - lenyűgöző a Wiesmann utastere

Az energiát egy bruttó 92, nettó 83 kWh-s akkumulátor biztosítja – ami egyben magyarázatot ad a nagyobb tömegre is –, amely papíron 500 kilométeres hatótávot ígér. A 800 V-os rendszer a 22 kW-os fedélzeti AC töltő mellett akár 300 kW-os DC gyorstöltésre is képes, amellyel villámgyorsan felpumpálható az akku. A Wiesmann emellett hatékony regeneratív fékezéssel és fejlett akkuhűtéssel is növeli a hatótávot és a töltés hatékonyságát.

A Wiesmann Thunderball – hivatalosan egyébként Project Thunderball – mindössze 1000 példányban készül majd, és ennek megfelelően valószínűleg igen borsos árcédulát akasztanak a nyakába. A Wiesmann egyébként már korábban elkezdett dolgozni egy belső égésű motorral szerelt sportautón is Project Gecko néven, ami elméletileg még mindig terítéken van, de úgy tűnik, hogy az elektromos változat (sajnos) előnyt élvezett.