BMW M5 még sosem volt ilyen gyors, mint a nemrég bemutatkozott modellfrissített verzióra alapuló vadonatúj CS. A limitált példányszámban elérhető típus nagyobb kompromisszumokat is be tudott vállalni a lehető legsportosabb viselkedés és legnagyobb élmény jegyében. 635 lóerős csúcsteljesítménye is olyan szám, amelyet még sosem köszönthettünk bajor neve mellett. Éppen ezért joggal vártunk 70 millió forint feletti árcédulát - végül azonban kedvezőbb számmal szolgált a magyar importőr.
A BMW M GmbH ilyen erős erőforrást még sosem gyártott. Persze az a 10 lóerő nem sok, amivel erősebb az M5 Competition modellnél a CS 4,4 literes, V8-as turbómotorja, de a 635 lóerő mindenképp tiszteletre int – főleg úgy, hogy mellette a WLTP normák alapján akár 10,9 l/100 km-es fogyasztással is beérheti a hajtáslánc. Viszont ez a modell kétségtelenül nem arra készült, hogy takarékosan autókázzanak vele: többek között alapos fogyókúra szolgálja a felgyorsítását. A könnyűszerkezetes megoldások 70 kilogrammos súlycsökkentést eredményeztek, amivel az üres tömeg 1825 kilogrammra mérséklődött.
A sárgás menetfények múltidéző, karakteres ismertetőjegyei a típusnak
A súly felszabadításához aktívan hozzájárulnak az új M Carbon sportülések, meg persze a rendhagyó hátsó pad. Itt is kagylósított ülőhelyeket találunk két fő számára, a kényeztetésről pedig különösen puha Merino bőrkárpitozás gondoskodik. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul. A BMW M5 CS exkluzív módon értelmezi újra a BMW klasszikus stílusjegyeit. Ilyen többek között a Gold Bronze árnyalatú hűtőrács-keret és a BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei – utóbbiak tompított fénynél, távolsági fénynél és üdvözlőfénynél a fehér helyett sárgán világítanak, a legendás GT versenyautók emlékét idézve.
Alapfelszereltségű modelleket hasonlítva 70 kilogrammos a fogyókúra
A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Gold Bronze árnyalatban ragyognak, ahogyan a 20 colos BMW M könnyűfém keréktárcsák is. A küszöbökben világító „M5 CS” embléma látható. A különkiadás motorházteteje teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból, a légbeömlő nyílások pedig átlátszó lakkal fedett szénszálból készültek. Az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból készült. A BMW M5 CS sport kipufogórendszerének rozsdamentes acélból készült végei még a BMW M5 Competition kipufogóvégeinél is meghatározóbbak.
A bronz kiegészítők és az egyedi zöld fényezés nagyon jól mutatnak együtt
A Brands Hatch Grey metál karosszériafényezési árnyalat mellett a BMW Individual részleg két exkluzív matt fényezése is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál.
Belül sem titkolja különleges mivoltát a típus
A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A tetőkárpit ugyancsak Alcantara felhasználásával készült. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki. A tervezők a kontraszt-varrás vörös színét alkalmazták a műszerfalon olvasható „CS” embléma festésekor és a két hátsó ülés között is.
Három helyett két személy utazhat hátul, de megfelelő oldaltartással, az biztos
A súlycsökkentés mellett a futómű még radikálisabb hangolása, a 7 mm-es ültetés, valamint a speciális Pirelli P Zero Corsa félslick abroncsok (elöl 275, hátul 285 mm-es szélességgel) is a típus felgyorsítását szolgálják a megfelelő körülmények között. Az összkerékhajtás itt is széria, sőt, a karbon-kerámia fékrendszer is, amely már önmagában 23 kilogrammot spórol a legjobb helyről, a rugózatlan tömegből.
A 0-100-as sprint csupán 3 másodpercig tart
Jöjjenek a tények! A széria nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a leggyorsabb szuperautók territóriuma. A különkiadásnak mindössze 10,4 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet – 0,4 szekundummal kevesebbre, mint a BMW M5 Competition modellnek. A BMW M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza. Az egészhez pedig minden eddiginél hangosabb és agresszívabb nótát fúj a modell kipufogója.
Alsó hangon 70 milliós árra számíthatunk - galéria
A BMW M5 CS piaci bevezetése idén tavasszal már meg is kezdődik, az alapára pedig 60,45 millió forint lesz. Sok? Nyilvánvaló, még az M5 bő 36 millió forintos árának tükrében is. De aztán elkezdjük belepakolni azokat az opciókat, amik ott vannak a CS fedélzetén, és nagyon gyorsan azon kapjuk magunkat, hogy túllendültünk 50 millió forinton. Így, ha gazdagon megspékelt M5 Competiton modellel szemezgetünk, őrültség lenne nem a CS-t választani, hiszen a limitált modell már értéktartásban is visszahozza majd a nagyjából 15 százalék plusz jó részét, nem is beszélve az általa adott pluszokról.