Noha a Porsche modellek már önmagukban is rendkívül potens jószágok, az értő tuning, a szakszerű teljesítményfokozás még a legprímább gyári modellek esetében is pozitív hatást generál. Nincs ez másképp a Porsche 911 GT3 Manthey által csúcsra járatott verziója esetében sem.
Az autóról, pontosabban a teljesítményt fokozó kúráról már korábban is írtunk az Autó Pult hasábjain, azonban ezúttal nem is a kimagaslóan igényes műszaki munka, mindinkább annak eredménye, ami miatt újból tollat ragadtunk. A Porsche verseny modellek elsőszámú építője az utcai autó esetében is impresszív előrelépést ért el.
Karbon kiegészítők, komplett aero-csomag jár hozzá
Aki azt gondolná, hogy a Manthey Performance Kit csupán egy utcai tuning készlet a sok közül, az irtózatosan nagyot téved: a specialista a Porsche gyári mérnökeivel szoros együttműködésben fejleszti teljesítménycsomagjait, ráadásul a munkában a Manthey Nordschleife specialistái is részt vesznek.
A 911 GT3 esetében a Manthey Performance Kit arról szól, hogy az utcai modellt még gyorsabbá varázsolták a versenypályás használatra fókuszálva, miközben a rendszám és a napi használat is megmaradhat. Az eredmény önmagáért beszél: a Nürburgring Nordschleife legendás aszfaltcsíkján 6:55.737 időt ért el a felkészített verzió, ami az alapmodellhez képest hihetetlen, 4,19 szekundumos javulást jelent.
Az igényes csomag lényeges gyorsulást eredményezett
A legszembetűnőbb persze a komplett aero-csomag, hiszen ott az autó orrán a méretes első légterelő, valamint a kis plusz szárnyelemekről sem feledkezhetünk meg. Vannak persze nem látható megoldások is, hiszen az autó alsó burkolata is új a leszorítóerő növelése érdekében. A diffúzorelemek karbonból készültek, ahogy a különleges hátsó keréktárcsa burkolatok is.
A Porschéval való közös munka eredménye a négy beállítási módot tudó futómű, ami a pályafókuszált használat legfontosabb eleme. A Manthey ígérete szerint úgy feszegethetőek a határok, hogy közben a mindennapi használat sem került veszélybe. Elöl 20, hátul 21 colos felniken gördül a még gyorsabb 911 GT3, mi több, opcionálisan 7,3 kilót megtakarító, kovácsolt felnik is elérhetőek, ahogy a mögöttük megbújó versenyfékek is felár ellenében húzhatók be a csomagba.
A Porsche és a Manthey alaposan tesztelte a 911 GT3-at a Nürburgringen, Kevin Estre pilóta hathatós segítségével. A fent említett idő is az ő nevéhez köthető a 20,6 kilométer hosszú, legendás aszfaltcsíkon, amelyen tehát 4,19 másodperces javulást sikerült elérni. A versenypályán is szereplő kiegészítő csomag immáron Európában is elérhető a vásárlók számára.