Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault Hungária a tegnapi nap folyamán nyilvánosságra hozta a Dacia vadonatúj terepesének hazai árait. Az elsőkerekes, 105 lovas 1,6-os benzinmotorral szerelt alapváltozat (5 fokozatú manuális váltóval) már szinte hihetetlenül olcsón, 2,79 millió forinttól (Access szint) hazavihető, de ezért az összegért természetesen semmi lényeges extrát ne várjunk a kötelező ABS-en, dupla légzsákon és a hasznos szervokormányon kívül. Itt az összes ablak kurblis, a kerekek acélból készülnek (sőt, még dísztárcsa sem jár hozzájuk), a karosszéria telis-tele van fényezetlen műanyag elemekkel (bár ez még divatos is manapság) a tükrök pedig manuálisan állíthatóak, de már az is egy kisebb csoda, hogy 2,79 milliós listaáron egy ilyen méretű, 100 lóerő fölötti autót kapunk.

A következő, Ambiente felszereltség 200 ezer forint felárért számos értelmes kiegészítőt tartalmaz (többek között oldallégzsákokat is), de klíma csak felárért, egészen pontosan 150 ezerért kérhető. A 80 ezret kóstáló modularitás csomag (magasságban állítható vezetőülés, kormány és övek, osztottan dönthető hátsó üléstámlák) szintén hasznos lehet. Az Arctic szint felára további 300 ezer forint, de ez a felszereltség kizárólag az összkerékhajtású (ez félmilliós tétel) verziók esetében érhető el.

Rendkívül jó áron kínálja a Dacia legfrissebb modelljétEbben már benne foglaltatik a manuális klíma, a fényezett külső elemek és az előbb említett modularitás csomag is, de a hifiért itt is fizetni kell – a „sima” CD-s változatért 55 ezret, az MP3-asért pedig 75-öt. A „Look” és a „Bőr” csomag egyaránt 150-150 ezerbe kerül; előbbi 16-os alukerekeket, krómozott tükröket-tetősíneket, alvázvédelmet, oldalsó védőcsíkokat és sötétített hátsó ablakokat foglal magában, utóbbihoz pedig bőrözött kormány, váltógomb és bőr/műbőr kárpitozás tartozik. A csúcsot jelentő Exception szintén csak a „négylábas” darabokhoz kérhető; az Arctichoz képest tartalmazza a „Look” és a „Bőr” csomagot, valamint az MP3-as hifit. Mindez az Arcticnál 230 ezer forinttal drágább – az 1,6-os benzinessel kombinálva 4,02, az erősebbik 1,5-ös dízellel pedig 4,52 millióba kerül. Metálfényezésért 90 ezret, menetstabilizáló berendezésért (ami sajnos csak a legerősebb, 110 lovas, összkerekes dízelhez kérhető) 80-at, a hátul is elektromos ablakokért pedig 35 ezer forintot kérnek el a gyáriak, de 65/80 ezerért 60/72 hónapos (vagy 100 ezer km-es) garancia kiterjesztés is elérhető.   

A Duster utas-, és a csomagtere is méretes A 105 lovas benzinmotor egyébként 4x2-es és 4x4-es kivitelben rendelhető, a 85 lóerős 1,5-ös turbódízel ötfokozatú kézi váltóval kombinálva viszont kizárólag elsőkerékhajtással, az ennél 25 lóerővel többet teljesítő (de szintén 1,5-ös), hatsebességes váltóval szerelt, részecskeszűrős csúcs dízel pedig kizárólag összkerékhajtással érhető el. Az „négylábú” 1,6-os benzineshez egyébként szintén széria a rövid áttételezésű, hatfokozatú kézi váltó. Már a fent említett árak is egyedülállóak a kategóriában, ám aki még olcsóbban szeretne Dacia Dusterhez jutni, megteheti, amennyiben a Renault Crédit Prémium Plus finanszírozást választja (magyarul részletre vásárolja).

Ebben az esetben további 300 ezer forintnyi kedvezményt kapunk (ami azt jelenti, hogy már 2,49 millió forinttól megvásárolhatjuk az alapot), ráadásul az öt éves/100 ezer km-es garancia is „ingyen” jár, tehát összesen 365 ezret spórolhatunk.