Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Korábban több ízelítőn is megmutatta már nekünk a McLaren legújabb „csodafegyverét”, de most végre teljes valójában leleplezték legkisebb modelljük megvadított változatát, ami a várakozásoknak megfelelően az LT jelzést kapta, méghozzá egy 600-as számmal előtte – és mind tudjuk, hogy mit is jelent ez pontosan. A bébi McLaren nem csak teljesítményben fejlődött: minden fronton élesebbé vált az autó.

Néhol még a Sennánál is extrémebb - galériaTermészetesen már az 570S-re sem mondhattuk, hogy gyenge lenne, de egy percig sem lehetett kétségünk afelől, hogy előbb vagy utóbb érkezik majd egy olyan verzió, ami mindent kiprésel majd a modellből, amit csak lehet. A 600LT éppen ilyen, ami már első ránézésre is rögtön látszik. Igaz, a látványos sötétszürke-narancssárga színek rádobnak egy lapáttal az agresszív összképre, de a hatalmas légbeömlőket, az extra légterelőket, a karbon elemeket, a hátsó szárnyat, az óriási diffúzort vagy éppen a szinte felfelé néző kipufogókat nem igazán kell magyarázni.

Amellett, hogy aerodinamikailag is sokat fejlődött az autó, természetesen a súlyából is bőven faragtak: egészen pontosan 96 kilogrammal lett könnyebb az 570S-nél a 600LT, ami mindössze 1247 kilogrammos üres tömeget jelent. Mindezt olyan elemeknek köszönheti az újdonság, mint a McLaren Sennához kifejlesztett pillekönnyű karbon ülések, a rengeteg szénszálas elem és a felesleges extrák kihajítása. A kg/lóerő arány így mindössze 2,08, de talán ennél is sokatmondóbb, hogy egy tonnára 481 lóerő jut – mondanunk sem kell, ezek elképesztő számok.

Lenyűgöző részletek - galériaA 600LT név láttán valószínűleg senkiben nem merül fel kétség annak kapcsán, hogy az 570S 570 lovas, 3,8 literes, duplaturbós V8-asát a mérnökök 600 lóerőig húzták fel, míg a csúcsnyomaték 520 Nm. Legyinthetnénk, hogy manapság már egy BMW M5 is tud ennyit, de ne legyenek kétségeink, hogy a McLaren újdonság teljesen más ligában játszik. Habár az angolok egyelőre nem osztottak meg pontos adatokat velünk, az 570S 3,2 másodperces 0-100-as illetve 9,5 másodperces 0-200-as sprintje alapján bizony elképesztően gyorsnak ígérkezik az erősebb és könnyebb testvér – a 328 km/h-s végsebesség az extra leszorítóerő miatt nem valószínű, hogy sokat fog nőni. Természetesen a fékeket és a futóművet sem hagyták érintetlenül: minden a versenypályás használatra lett kihegyezve.

A McLaren egyébként nagyon büszke újdonságára, aminek kipufogórendszere például a Sennáénál is extrémebb, köszönhetően annak, hogy szinte közvetlenül a motorból van kivezetve – nyilván a hangaláfestés is kiváló, amiből az alábbi videóban egy kis ízelítőt is kapunk. Az utastérben ezúttal nem a kényelem, hanem sokkal inkább a versenyhangulat került az előtérbe, köszönhetően a rengeteg Alcantara bevonatnak és karbon elemnek, de persze a piros-fekete színösszeállítás is ezt erősíti. A versenyülések és a sportkormány szintén lenyűgözők.

Arról egyelőre nem esett szó, hogy hány darabot terveznek legyártani a gyáriak a különleges modellből, de biztosak lehetünk benne, hogy néhány száz darabnál nem beszélhetünk többről. Az ára az Egyesült Királyságban – az ottani adókkal számolva – valamivel több mint 69 millió forintnak megfelelő angol font, ami egy ilyen különlegességért cserébe nem is olyan nagy ár. Valószínűleg nem sokáig fog tartani, hogy az összes 600LT elkeljen.