A Tata irányítása alatt a Jaguar - Land Rover páros minden előzetes várakozást felülmúl, ami nem csak az újjászületett modellpalettának, de a márkákhoz méltó lelkiismeretes háttérmunkának is köszönhető. Mivel a hazai forgalmazás karmesteri pálcája is jó kezekbe került, immár előttünk sem maradnak zárva a brit urak kapui, s a kezdeti tapasztalatok alapján igencsak kedvező a fogadtatás a felhasználói, illetve a potenciális vásárlói oldalról is.
Hazánkat is nagy erőkkel ostromolja a Range Rover Evoque
Arról már korábban is beszámoltunk, hogy a Range Rover Evoque iránt olyan intenzív kereslet mutatkozik, hogy lassan a beszállítók előzetes várakozásainak felülmúlása végett a termelés eléri teljesítőképességének határait, s ezen az sem segít majd, hogy a magyarországi importőr kereskedésébe betérők 80 százaléka is erre a modellre kíváncsi. Mivel nem árulok el titkot azzal, hogy a divatos terepjáró már szerkesztőségünk garázsában várakozik, elmondhatjuk, hogy a siker nem ok nélküli, így a Jaguar - Land Rover duó tavalyi első félévhez viszonyított 14 százalékos növekedésén már meg sem lepődünk.
Az újdonságokról sorra hullnak le a leplek
2011 januárja és júliusa között ugyanis 130.090 jármű talált gazdára, ami 13,8 százalékos fejlődést jelent az előző esztendő azonos időszakához viszonyítva, s ez a kedvezőtlen gazdasági környezetet figyelembe véve igencsak dicséretes eredménynek számít.
Az új Defender is úton van már
Az Evoque-on kívül az éppen a mai napon megjelenő tesztben szereplő 2,2 literes dízelmotorral szerelt Jaguar XF az értékesítés fő mozgatórugója, bizonyítandó, hogy a vásárlók még a prémium szektorban is igénylik a költséghatékonyságot, amiért a nagymacskáról alkotott sztereotípiáktól is képesek eltekinteni – a Tata pedig éppen az újfajta szemléletet, és az útkereséshez szükséges bátorságot hozta magával.
Azért a klasszikus értékekről sem feledkezik meg a Land Rover - katt a tesztre!
Ezzel együtt a JLR harmadik negyedévre vonatkoztatott adózás előtti profitja mintegy 9 százalékos növekedést mutat, ami egyúttal 1000 új munkahely megteremtését, és a korábbi foglalkoztatottak állasainak stabilizálását is lehetővé tette. Az e téren tapasztalható 25 százalékos előremenetel pedig annak a hatalmas tőkeerőt igénylő beruházásnak köszönhető, ami a következő öt esztendőre nem kevesebb, mint 40(!) új modell bemutatását ígéri.