2021 és 2021 legkelendőbb autója volt a dögösre szabott Peugeot 208, ám eljött az ideje a ciklusközi frissítőkúrának, és a franciák a ráncfelvarrással még látványosabbra szabták az elektromos hajtáslánccal is kapható kisautó küllemét, miközben műszaki szempontból is érkeztek újdonságok.
Kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy a 208 formája cseppet sem indokolta a frissítést, hiszen önmagában véve is egy vagány, tetszetős kiautót tisztelhettünk személyében, azonban az oroszlánosok nem álltak meg és fiatalították a kis ötajtóst. Így akár még népszerűbbé is válhat az egyébként is kedvelt típus.
Belül is megújult a kedvelt francia modell
A francia szakemberek azzal kezdték, hogy a frontot még látványosabbra faragták: a kisautóra rákerült a 9X8 hiperautó jellegzetes fénykiosztása, azaz a három függőleges menetfény határozza meg immáron a 208 arcát. Minden változat megkapja ezt a fajta fényt, azonban a GT modellek még látványosabb LED-eket kapnak.
A frissítés három LED modulból álló fényszórót is hozott, ami még jobb megvilágítást biztosít. Alapfelszereltség a fekete tükörház, miközben a karosszéria hétféle, élénk és látványos fényezéssel lesz kérhető. Emellett persze új 16-17 colos felniszettek is érkeztek. Az emblémák is újak, az utastérben pedig tetszetős kontraszt varrás és fekete Alcantara is fokozza a hatást.
Nem vitás, a látványra gyúr a 208
Az új, 10 colos vetített kijelzős óracsoport az Allure és GT szintekhez jár, emellé társul az ugyancsak 10 hüvelyk képátlójú infotainment érintőpanel. Utóbbi a teljes kínálatra kiterjed. A kormányt ugyancsak frissítették az új emblémával, ráadásul a váltógomb is megújult. A Peugeot ellátta az új 208-ast a friss i-Connect rendszerrel, opcionálisan pedig a még fejlettebb i-Connect Advanced is elérhető lesz. Van Android Auto és Apple Carplay, na meg persze 3 USB port is rendelkezésre áll.
Az E-208 továbbra is 51 kW-os akkuból táplálkozik, ám immáron 156 lóerős teljesítménnyel. A franciák 400 km hatótávot ígérnek a 7,4 kW-os töltővel érkező modellhez, ám opcionálisan 11 kW-os rendszer is kérhető hozzá. A 20-80 % töltés a gyártó szerint 25 perc alatt megtörténhet a gyorstöltés igénybevételével.
Örömteli a formai vagánykodást látni
A belsőégésű motoros verziók, amelyek 48 V-os könnyűhibrid kiegészítéssel érkeznek, 100 és 136 lóerővel, a sima változatok 75 és 100 lóerővel lesznek megvehetők. Minden verziót a háromhengeres, 1,2-es Puretech szolgál ki. A biztonsági asszisztensek terén már ebben a szegmensben sem kell kompromisszumot kötni, hiszen a távolságtartó tempomattól kezdve a sávtartóig minden fontos tétel elérhető. Az új modell árazását eddig még nem tette közzé a Peugeot.