Az BMW X3 és X4 frissítéséről szóló közlemény megjelenésekor már sejteni lehetett, hogy hamarosan az Alpina is hasonló vonatkozású hírrel áll elő a testvérekkel – vagyis az XD3 és XD4 modellekkel – kapcsolatban. Nem kellett sokáig várni a bejelentésre, elkészült az SUV-k Bovensiepen-féle értelmezése – az M40i-nél is erősebb végeredménnyel.
A külső megújítása természetesen teljes összhangban áll a propelleres rokonokkal. A biztonság kedvéért az Alpina azért saját lökhárítókat fejlesztett az autókhoz. A motortérben azonban akad egy kisebb meglepetés. Bár a BMW már tavaly elbúcsúzott a négyturbós dízelmotortól, az Alpina továbbra is ilyen háromliteressel, méghozzá egy 395 lóerőre és immár 800 Nm-re képes erőforrással szereli az XD3 és XD4 típusokat.
Egyedi felni és lökhárító jár az Alpinákhoz
A nyomatékmaximum 30 Nm-rel növekedett az elődhöz képest, de még így sem haladja meg a nyolcfokozatú automata képességeit. Mondanunk sem kell, hogy az xDrive összkerékhajtás az Alpina esetében is szériában jár. A technikai különlegesség 4,6 másodperces sprintidőhöz és 267, illetve 268 km/órás végsebességhez segíti az autókat. A hajszálnyit gyorsabb verzió a valamivel kedvezőbb légellenállású XD4-es. A komoly teljesítményhez átdolgozott kormánymű és rajtprogram is jár.
Adaptív futómű kerül az autók alá, de persze nem feltétlenül a kényelem fokozására mentek rá a fejlesztők: a dinamikai tulajdonságok javítása céljából rövidebb, egyben merevebb rugókat terveztek a rendszerbe. Kompozit féktárcsákkal és akár 22 colos felnikkel is kérhető az alapból acél fékekkel és 20-as kerekekkel szerelt modellpár.
Közel 400 lóerős a négyturbós dízel, vagyis az M40i-nél is potensebb
Az árak 85 900 eurótól (30 millió forint) indulnak az XD3, illetve 89 100 eurótól (31 millió forint fölött járunk) az XD4 esetében - hazai rendszámon azért még érdemes közel tíz százalékot rászámolni az áfakülönbözet és a regisztrációs adó okán. Gyors rendelés esetén akár novemberi átvétellel is számolhatnak a vevők.