A miniautók szegmense kimerülőfélben van, a crossoverek ugyanis szép lassan a kisautókkal együtt ellehetetlenítik a két alsó (méret)kategóriát. Néhányan azonban még mindig kínálnak ilyen modellt: a Kia Picanto ráadásul alaposan megújult, és radikális formai frissüléssel próbál továbbra is népszerű maradni. Figyelem, a marcona külső családias belteret takar.
A képeken a csúcsot képviselő GT verzió szerepel, amely meglehetősen mokány, talán még agresszívnak is nevezhető, új arcot kapott. A ráncfelvarrást az új Kia modellek ihlették, ilyen például a friss Niro vagy a hamarosan megújuló Kona is. Összességében a változatlan alapforma ellenére lényegesen frissebb, modernebb, és persze a márka arculatába jobban belesimuló dizájnt kapunk.
A Kia és a Hyundai sem adja fel az A-szegmenst
Nem maradhattak el persze a látványos nappali menetfények sem, amelyek immáron végigfutnak a hűtőmaszk felett, mint ahogyan azt egyre több márkánál is láthatjuk. Erre rímel a hátsó traktus, illetve a hátsó lámpatest átszabott megoldása, amely szintén teljes szélességben végigfut az autón. Vélhetően a nem GT csomagos, hanem polgáriasabb verziók kevésbé látványos lökhárítókat kapnak, azonban még úgy is látványos összképre számíthatunk.
A GT viszont a szerényebb teljesítmény és a sportos ambíciók hiánya mellett vérbeli, dinamikus külsőt kapott és a kemény front mellett hátsó diffúzor betétet, valamint az alap 14-esekhez képest 16 colos felniket kapunk. Mi több, a csúcsváltozathoz napfénytető is elérhető lesz.
Hogy a Kia nem spórolta el a ráncfelvarrást minimális módosításokkal, az is mutatja, hogy a jelentősen frissített külső mellett az utastérben is találkozunk fontos újdonsággal. Immáron 8 col képátlójú érintőpanelen jelenik meg az infotainment rendszer, ráadásul az analóg óracsoport helyett a magasabb felszereltségi szinteken már vetített kijelző teljesít szolgálatot. Külön érdekesség, hogy itt már a legkisebb szegmens ellenére is elérhető a kormányfűtés.
A motortérben nagy megújulás nem várható: annak ellenére, hogy a Kia nem adta ki az ilyen jellegű specifikációt, vélhetően marad az 1,2-es szívó motor, valamint a háromhengeres, literes turbós egység. A benzinesek 67, illetve 100 lóerővel rendelkeznek, ráadásul a manuális váltó mellet négygangos automata is szerepelt eddig a kínálatban.
Minden szögből morcos, noha hajtás tekintetében vérszegény
A Kia mellett az anyavállalat, a Hyundai sem tervezi a szegmenst feladni, hiszen a koreaiak már nyilatkoztak arról, lesz következő generációs i10 is.