A Mazda az első CX-5-tel együtt mutatta be forradalmi KODO formanyelvét még 2012-ben, amelyet aztán az összes modelljükre átültettek a japánok. Azóta ugyan csak evolúciós változásokon estek át a jellegzetes vonások, de nem is hiányoljuk a nagy megújulást, hiszen mind a mai napig igazán látványosak tudnak lenni a Mazda modelljei. Ezúttal a második generációs CX-5 frissítéséről rántották le a leplet a gyáriak, és bár egyelőre az amerikai verziót láthatjuk, a legtöbb tekintetben mi is ugyanezeket a módosításokat kapjuk majd meg.

Ami a formákat illeti, ezúttal is csak kisebb finomításokat hajtottak végre a gyáriak: a jellegzetes hűtőrács és a fényszórók találkozásánál még élesebbre húzták a vonalakat, és a lökhárítókat is átszabták kissé, de a leglátványosabb változás azonban mégis a lámpatestek grafikájában figyelhető meg – elöl a BMW megoldására hajazó kettős helyzetjelzőket kapott a CX-5, és erre rímel a hátsó, finoman átrajzolt fényszóró. Az amerikai változat esetében a legmagasabb felszereltségi szintű verziónál az elegancia jegyében az autó színére lettek fényezve a többi verziónál fekete műanyag elemek a lökhárítók alján, a kerékjárati íveknél és a küszöbnél – de minden felszereltségi szintnek megvan a maga jellegzetessége.

Jól áll neki az új szín - galéria

Természetesen egy új, homokszín is megjelent, illetve több új keréktárcsa közül is lehet majd választani. Ami az utasteret illeti, átszabott ülésekkel, vezeték nélküli telefontöltéssel és üzemmódválasztóval bővült a kínálat – a multimédiás rendszert már korábban frissítették, hogy a Mazda3-ban bemutatott új szoftvert futtassa. A vezetéstámogató rendszerek is fejlődtek.

Belül nincsenek nagy újdonságok - galéria

Ugyan hajtásláncok tekintetében az amerikai verziónál nem történt változás – leszámítva, hogy immár kizárólag összkerékhajtással elérhető az autó, ami nem kizárt, hogy Európában is így lesz majd –, de azért a futóművet és a hangszigetelést továbbfejlesztették. Arról egyelőre nincs információ, hogy Európában maradnak-e a már most is elérhető egységek – a szívó kétliteres és 2,5 literes benzines, illetve a 2,2 literes dízelek. Hamarosan azonban jó eséllyel az európai verzió is napvilágot lát, és akkor érkezünk majd a részletekkel.