Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már megszokhattuk, hogy a különleges drágaságokról elhíresült Neiman Marcus karácsonyi ajándékkatalógusban évről-évre felüti a fejét egy-egy érdekes négykerekű. Idén sincs ez másképp: a katalógus összeállítói a McLaren újdonságára, a nyitható tetejű Mp4-12C Spiderre voksoltak.

Az autóért nem kevesebb, mint 354 ezer dollárt, azaz átszámítva mintegy 78 millió forintot szükséges fizetni, ám aki párját mindenáron a speciális, s mellesleg kizárólag Volcano vörös színben elérhető szuperautóval szeretné meglepni, nem árt, ha sietősre veszi a figurát, ugyanis október 24-étől, vagyis a rendelés megnyitásától egészen biztos, hogy pillanatok alatt el fog fogyni a mindössze 12 darabos készlet. A 78 millió forintos csomaghoz különben az autó mellé jár még egy speciális, a McLaren csomagtartójába tökéletesen illeszkedő bőröndszett illetve egy exkluzív angliai kirándulás két főre, melynek keretében a szerencsés megajándékozottak betekintést nyernek a McLaren technológiai központjába, ahol a cég igazgatójával, Ron Dennis Úrral egy közös vacsorán is részt vehetnek. Alább részletesen is megismerkedhetnek a szóban forgó sportautóval.

A britek szupersportautója bizony már becsületesen megjárta a hadak útját: miután a McLaren MP4-12C főként a Ferrari F458 Italia, a Lamborghini Gallardo vagy a Mercedes SLS AMG által uralta sportautó-mezőnybe  kicsit több mint két évvel ezelőtt berobbant a köztudatba, igazán sok minden történt vele.

Az MP4-12C-vel kapcsolatban folyamatosan műszaki gondokkal küszködött a gyártó, amelyekért a tulajdonosoktól levélben is bocsánatot kért Antony Sheriff Úr, az ügyvezető igazgató, aki gyógyírként felajánlotta a csalódott tulajdonosoknak, hogy 600-ról ingyenesen 625 lóerőre erősítik az összes példányt.

Szűretlen élmény - galériaAztán úgy néz ki, hogy sikerült továbblépni a műszaki gondokon, és a teljesítménynövelés után egy újabb pozitív hírnek örvendhetünk: az ígéretek után megérkezett a szintén kétüléses Spyder verzió, mely technikailag természetesen teljesen megegyezik kupé testvérével, azt leszámítva, hogy kétrészes keményteteje nyitható, s ezzel még intenzívebb, közvetlenebb lehet a vezetés élménye. A ’spyderesítéssel’ különben mindössze 40 kilót szedett fel az autó, aminek köszönhetően csupán elhanyagolhatóan lett lassabb a ’hagyományos’ MP4-12C-nél.

A kivetkőzés 17 másodpercet vesz igénybe.

További öröm, hogy a legnagyobb konkurenshez, a Ferrari F458 Spyderhez hasonlóan itt is szabad betekintésük nyílik a nézelődőknek az erőforrásra, köszönhetően az átlátszó üvegplexinek. A merevtető lehajtása 17 másodpercet vesz majd igénybe, így az MP4-12C ebben a tekintetben lassabb lesz a Ferrarinál, azonban azt nem gondolnánk, hogy az adrenalin-termelés gerjesztésében is elmaradna az olasz keresztapától.

A középre beépített kétturbós, 3,8 literes V8-as, M838T kódjelű erőmű 625 lóereje és 600 Nm nyomatéka már önmagában sokat ígér (a motor ördögi üvöltését érdemes is meghallgatni a lenti, több mint 2 perces gyári videóban), és a brit sportautó hátsó kerekei bizony képesek is útra vinni a kövér teljesítményt. A 3,3 másodperces 0-100-as gyorsulási adat ráadásul 3,1 szekundumra mérséklődik, ha Pirelli Corsa félslick gumikat rendelünk az autóhoz és így 9 másodperc után akár 200 km/h-val is száguldhatunk (a negyed mérföld állítólag 10,8 másodperc alatt teljesül).

A hasonló árfekvésű konkurenciának egyedül a 329 km/h-s végsebesség elérésével van esélye felvenni a kesztyűt. Hiába, a 75 kilogrammos szénszálas karosszéria által is elősegített 1,35 tonnás száraz tömegnek megvannak a maga előnyei. A hétköznapi használatot megkönnyítendő, a hétsebességes SSG duplakuplungos váltó három programmal rendelkezik: a Normal, Sport és Track (verseny) fokozatokhoz a futómű is ettől függetlenül három állásban alkalmazkodhat. A legendás Nürburgring Nordschleife-i versenypálya körét különben várhatóan 7:30 percen belül lesz képes teljesíteni a nyitható tetejű McLaren.

Nem olcsón, de nagy mulattság ígérkezik.

Megjelenése óta az élmény jegyében frissítikA bemutatóval egyidejűleg napvilágot látott a Spyder kivitel árazása is: a 22 országban megtalálható összesen 38 kereskedés valamelyikében minimum 195.500 angol fontot kell leszurkolni a 625 lóerős típusért, ami átszámítva, a kinti ÁFÁ-val körülbelül 70 millió forintnak felel meg, vagyis igazodik a konkurencia áraihoz.

A kupéhoz képest az árdifferencia ezzel kereken 7 millió forint, vagyis 10%, ennyit pedig ilyen árkategóriában véleményünk szerint mindenképp megér az intenzívebb vezetési élmény.