Aki kicsit is jártas Mazda MX-5 körökben, minden bizonnyal hallott már a brit BBR tuningcégről, ami immár hosszú évek, sőt, évtizedek óta kínál különféle igényes, jól hangolt tuningcsomagokat a japánok roadsteréhez.
A BBR munkái közül a legérdekesebbek kétségtelenül a motortuningok: hol a mechanikus feltöltéshez (kompresszor), hol pedig a turbókhoz nyúlnak a cég mérnökei, igencsak szép eredményeket elérve, ráadásul a szettek álltólag stabil működést biztosítanak. Az aktuális MX-5 sem kerülhette el a tuningot: máris elkészült a BBR turbókit a kis 1,5 literes belépő motorhoz – különben a kínálatban több opciót is találunk, úgy az 1,5-, mint a 2-literes motorhoz. Az ‘egyötösre’ visszatérve: a kettős megfúvású (twin-scroll) TSX28-67R típusú turbófeltöltőnek és az ügyes hangolásnak köszönhetően a kis négyhengeres 130 helyett 213 lóerő leadására képes, maximális nyomatéka pedig alulról súrolja a 270 Nm-t, ami óriási növekményt jelent. És gondolhatják, hogy bő 210 lóerő mennyire repíti az alig egy tonnás japán roadstert...
A turbós 1.5 könnyűszerrel lekörözi a 160 lóerős széria 2-literes motort, sőt, a 2-literes rövidesen megjelenő erősített 184 lovas verzióját is. Az is meggyőző, hogy bő 200 Nm 3000-7000/perc között végig rendelkezésre áll. És ez még csak az első fokozatú ‘Stage 1’ turbó szett. A híres brit Autocar magazin már tesztelte is a BBR turbós MX-5-ösét, a tesztelőnek nagyon tetszett a villámgyors roadster. Persze a tuningcég a nagyobb teljesítményhez méltó futóművet és fékrendszert is kínál az autóhoz, nyilván nem éppen olcsón. A csomagot kiválóan tapadó 17 colos Michelin Pilot Sport Cup ‘félslick’ abroncsokkal lehet megkoronázni. Az Autocar magazin bő 6 perces, angol nyelvű BBR MX-5 1.5 Turbo videót fentebb tudják megnézni. Mi alaposan rákívántunk a feltöltött MX-5-re… és Önök?