A Fiat mintha szánt szándékkal döntögetne rekordokat a modellciklusok hossza kapcsán – persze vannak modellek, amelyekhez sosem érhet fel, mint a Lada Niva vagy éppen a korábbi Land Rover Defender. A legutóbbi Punto 13 évet húzott ki, és úgy néz ki, hogy a Panda sem szeretne lemaradni. A 2011 óta készülő Panda pedig felülmúlná a testvér teljesítményét is, ugyanis az olaszok nemrég elárulták, hogy a hazánkban is kapható modell legalább 2026-ig nem kap új generációt.

Persze a kisautót folyamatosan faragták az olaszok, és természetesen új hajtásláncokat és technológiai megoldásokat is kapott időközben, de azért így is könnyen belátható, hogy a már most 11 éves alapok okán a legmodernebb ellenlábasokkal nem igazán tudja felvenni a versenyt. Ugyanakkor az olaszok döntését egyértelműen alátámasztja, hogy a Panda még mindig a legkelendőbb modell Olaszországban, de az A-szegmensben egész Európát tekintve az első helyen van.

A Centoventi lehet az utód, de majd csak évek múlva

Ez persze nem csoda, hiszen praktikus és viszonylag olcsó, ráadásul ebben a kategóriában a modern alapok sem feltétlenül jelentenek akkora előnyt. Az utód egyébként a Fiat látványos tanulmányának sorozatgyártású változata lehet majd: a Centoventi (ami magyarul annyit tesz, hogy százhúsz) egy tisztán elektromos koncepció volt, amely később a Pandát válthatja majd szériában.

Úgy tűnik azonban, hogy erre még egy darabig várnunk kell, hiszen bár a Fiatnál nem ez lenne az első eset, hogy az újabb, elektromos modell párhuzamosan fut a korábbi, még benzines típussal – hiszen ez van most az 500-assal is –, de szerintünk 2025 előtt így sem várható a villanyos újdonság.