Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bemutatkozott a Bugatti újkori történelmének első második modellje, amely a Chiron mellett gyarapítja a gyártó sorozatgyártású kínálatát. Persze a sorozatgyártás erősen relatív fogalom az 1500 lóerős Divo esetében, ugyanis minden idők leggyorsabb Bugattijából mindössze 40 példány készül majd.

Magyar rendszámmal kétmilliárd feletti árralA kékvérű megnevezést ezúttal minden téren illik komolyan venni. Egyrészt csak a Bugatti vásárlóközönségének krémje fog hozzáférni a Divóhoz, másrészt ehhez nettó 1,6 milliárd forint is szükségeltetik. Harmadrészt pedig a kaliforniai Monterey-ben megrendezett „The Quail: A Motorsports Gathering” keretében bemutatkozott modell látványos világoskék árnyalatot is öltött az acélszürke alapok mellé. Olyannyira, hogy a szín még a számára egyedileg fejlesztett Michelin abroncsokon is feltűnik, amelyek amellett, hogy gond nélkül tűrik a modell 380 km/h-ban limitált végsebességét, még 1,6 G-s kanyarvételre is alkalmassá teszik a modellt.

Ha nem is végsebességben, de köridő tekintetében ugyanis a Divo a valaha eddig készült leggyorsabb Bugatti, amivel már versenypályán sem érezzük azt, hogy egy megállíthatatlan űrsiklóra vettünk jegyet. Mielőtt azonban gumidarabkákkal, kivasalt bogártetemekkel és fékporral szennyeznénk be a műalkotást, érdemes egy kört sétálni körülötte.

Nem véletlenül hegyi versenyzőről nevezték elMár csak azért is, mert a Divo valahol jóval több, mint egy felpörgetett Chiron. Bár az alapok megegyeznek, a karosszéria nagyban eltér – ez pedig egyben a modell gyorsaságának záloga is. A hagyományos Bugatti hűtőrácson kívül ugyanis teljesen új orrot is kapott a Divo, amely a nevét Albert Divóról, a Targa Florio hegyi felfutó kétszeres győzteséről kapta, aki természetesen Bugatti modellekkel hódította el a címeket az 1920-as években.

Könnyebb súly, nagyobb leszorítóerő és feszesebb futómű

A teljesen új karosszéria még optimálisabb hűtést és nagy tempónál 90 kilogrammal nagyobb leszorítóerőt tesz lehetővé (összesen akár 456 kg-t). Emellett sportosan elegáns, a kifejezés négyzetre emelt formájában, egyben pedig jól elkülöníthető a Chirontól. Hátul az új, magasságban is állítható légterelő uralja az összképet, amely 23 százalékkal szélesebb, mint a Chiron sajátja. Az új karosszéria, a szénszál átfogóbb használata és a még könnyebb felnik hatására 35 kilogrammal könnyebb is a Divo – további érdekesség, hogy a hangszigetelés csökkentésével, valamint az audiorendszer könnyítésével is kivették a részüket a tervezők a súlymérséklésből.

Szűretlen: kevesebb a hangszigetelésKözel két tonnás üres tömegnél ez persze sokat nem számít, mégis jól eső dolog lehet, hogy a belső térben is megszabadultak pár grammtól a készítők például az ajtóbetétek vagy a középkonzoli tárolórekeszek hanyagolásával. Azért így sem fapados belül a Divo, de szó szerint kétszínű, ugyanis a bemutatott modellen a külsőre rímelő világoskék-szürke bőr- és Alcantara kárpitozás fogad, méghozzá eltérő színben a vezető és az utas oldalán.

Belül kétszínű - vagy amilyennek éppen szeretnénk

Utóbbi egészen kemény G-ket kaphat a száguldozások során, és nem csak a 8-literes, négyturbós W16-os erőforrás 1500 lóerős teljesítményének köszönhetően. Ezúttal ugyanis a fejlesztés a futóművet is érintette, amely néhány kompromisszummal leszámolva feszesebb, így pedig gyorsabb is lett. A nardói tesztpályán (nem a körön, hanem a kanyargóson) például 8 másodpercet ver a Chrionra a Divo. Ez persze nem tűnik világokat jelentő különbségnek, de a Bugatti fejlesztőinek elmondása szerint a Divo esetében elért előrelépés akkor, mint amekkora differencia van a Veyron és a Chiron között.

Veyron alapok, egyedi végeredménnyel

Neves elődök nyomában - galériaAz újdonsággal egyébként a legszebb egyedi karosszériagyártói hagyományokat éleszti fel a Bugatti, amely egykoron minden idők egyik legdrágább autóját, a Type 57SC Atlantic-ot eredményezte, a Divóból azért több készül, de nem sokkal több, mint a Type 57-ből összesen. Mindössze 40 példány gördül majd ki a gyárkapun, amelynek mindegyike elkelt már a premier előtt. Nem csoda, hiszen a nettó 1,6 milliárd forintos ár letétele után sem számolhatunk majd értékvesztéssel a modell esetében – és ebbe még néhány versenypályás csapatás is belefér.