Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Igaz ugyan, hogy a japán gyártó kedvelt kompakt egyterűjét alig 5 éve mutatta be, ráadásul még két év sem telt el a frissítés óta, a teljes egészében új Mazda5 máris a sorozatgyártás kapujában áll. A Mazda Genfbe el is hozza az újdonságot, így már március másodikán megcsodálhatjuk az autót.

Még nem látott túl sok információ napvilágot a modellről. A japánok hivatalos sajtóközleményükben mindössze öt fotót, és néhány apróságot említettek az új Mazda5-össel kapcsolatban, ám annyi bizonyos, hogy nagy meglepetésre nem kell számítani. A koncepció marad a régi, az 5-ös megtartja kellemes arányait, és reméljük, hogy az autó vezethetősége sem szenved csorbát. A formaterv a japánok „Nagare” elvét követi (a szó áramlatot jelent), és az autó oldalán végighúzódó hangsúlyos hullámvonal is vélhetően ezen irányvonal szülötte. A dizájn egyébként teljesen beleillik a márka arculatába, elég egy pillantást vetni az autó orrára, és máris láthatjuk, hogy egy új Mazdával van dolgunk. A koncepcióhoz hasonlóan a rendkívül praktikus kétoldali tolóajtók, valamint a Karakuri ülésrendszer is megmaradtak, a belső teret viszont ízlésesebbre és igényesebbre cserélték a tervezők. A belső hangulat leginkább talán az új Mazda3-aséhoz hasonlítható.

Természetesen nem csak formailag, hanem technikailag is számíthatunk változásokra, melyek közül a gyártó első körben az új, 151 lóerős, kétliteres benzinmotort hangsúlyozta ki, mely az eddigi 146 lóerős változatot hivatott leváltani. A DISI technikájú (közvetlen befecskendezéses) benzines erőforrást ráadásul i-Stop technikával is felvértezték a mérnök, így hihetőnek tűnik az elődmodellhez képest 15%-kal csökkentett károsanyag-kibocsátás, ami arra enged következtetni, hogy az autó gyári átlagfogyasztása nem lesz magasabb 7 liternél 100 kilométerenként. A kétliteresen kívül egy 1,8 literes benzines megjelenése is várható, mely azon kívül, hogy felszed néhány lóerőt 115 lóerős elődjéhez képest, a hatfokozatú váltónak (is) köszönhetően takarékosabb is lesz annál. Természetesen a viszonylag új fejlesztésű, 2,2 literes gázolajos motorcsalád megjelenése is várható az autóhoz, mégpedig akár többféle teljesítményváltozatban.