Nekibátorodva a Camry sikerén, a Toyota ismét egy eredendően amerikai modelljét teszi elérhetővé az európai vásárlók számára: a Highlander megérkezett, vele együtt pedig a RAV4-nél egyel nagyobb SUV a palettára. Újabb sikervárományos hibriddel van dolgunk? Az árlista segít a válaszban.

A többit pedig majd a jövő megmondja, de tény, hogy az átlagosnál nagyobb kompakt SUV modellek és a hibrid hajtáslánc duójára mutatkozik igény a piacon, így érthető a bevezetés melletti döntés a japánok részéről, főleg úgy, hogy a típus hétüléses kialakításban is elérhető - ami a hazai piacon a nagycsaládos támogatás okán a szokásosnál is szélesebb rétegeket érint. A harmadik üléssor lehetősége teljesen érthető. A GA-K platformon létrejött SUV ugyanis nem kis jelenség, amit a 4,95 méteres teljes hosszúsága is elárul: a RAV4-nél 35 centiméterrel hosszabb a típus.

Közel 5 méteres SUV érkezik a Toyota kínálatába

A lemezek alatt a testvérmodellek hibrid hajtását köszönthetjük Európában, de a kizárólag összkerékhajtással elérhető modell a szokásosnál erősebb lett. A 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson ciklusú motor egy CVT jellegű fokozatmentes automatával közösen munkálkodik az első és a hátsó tengelynél elhelyezett elektromotorokkal, amelyeknél utóbbi kizárólagosan felel az összkerékhajtás megteremtéséért. A benzines a RAV4 178 lóerejével szemben itt 190 lóerőt szorít ki magából, emellett ez elektromos oldal is izmosabb, így 218 helyett 248 lóerő vár a vezető parancsára. Ez 8,3 másodperces 0-100-as sprinttel ruházza fel az üresen legalább kéttonnás modellt. A hatalmas méretek és az optimális teljesítmény dacára a WLTP szerinti vegyes fogyasztás megáll felszereltségtől függően 6,6 és 7,2 l/100 km között.

Hatalmas központi egység az egyébként funkcionális belső térben

Nagy modell révén a csomagtartó sem éppen aprócska: két üléssorral 658, egyel pedig 1909 liternyi helyre pakolhatunk. Három üléssoros kivitelben a középső üléssor 18 centimétert mozgatható előre-hátra - ha ezt kihasználjuk, akkor ötülésesként akár 865 literes is lehet a csomagtér, hét üléssel pedig egészen használható 332 liter marad.

A műszerfal kissé sajátos jelenség: a hatalmas központi egység közepén egy 12,3 colos kijelző uralkodik, amelyen a gyártó legmodernebb rendszere fut. Az opciós lista természetesen szinte mindent tartalmaz, ami az autóiparban jelenleg elérhető.

A barna üléskárpit Amerika kiváltsága marad - galéria

Nézzük az árakat! A típus alapára 16,7 millió forint, amiért már a hétszemélyes kivitelt kapjuk összkerékhajtással, valamint egészen gazdag felszereltséggel; ha beérjük a műbőr kárpitozással, így, ahogy van elvihetjük a típust, még néhány metálfényezés is széria. A prémium színek lehetősége mellett három lépésben ugorhatunk feljebb. A Prestiege szint egy nagy csokornyi extrát kínál 18,05 millió forintért, amelyhez borsos 1,5 millióért kérhetünk ülésszellőztetést, a nagyobb, 8 helyett 12,3 colos központi kijelzőt navigációval, illetve a 11-hangszórós JBL hifit. Az abszolút csúcsért 21,3 milliót kér a Toyota.

Hasonló összeállításban a 313 lóerős Lexus RX450hL 25,5 millió forintba kerül. Másik oldalról pedig a csúcsra szerelt RAV4-gyel vizsgálódhatunk: érte 15,8 millió esedékes, persze ötüléses konfigurációban, valamivel szerényebb felszereltséggel.