Teljessé vált a Porsche nagyobb SUV-jének kínálata, ráadásul a legédesebb falatot hagyták a végére, hiszen a Porsche Cayenne Turbo GT még a Turbo Coupénál is erősebb. Az eddigi csúcskivitelnél 90 lóerővel és 80 Nm-rel kínál többet a modellkínálat jóformán vadonatúj motoros koronája, amely a 640 lóerőnél és 850 Nm nyomatéknál, azaz a puszta erőnél többet ígér.
A Turbo GT kivitel hat tizedet faragott a 0–100-as sprint idején, tehát 3,3 szekundumot írhatunk be a neve mellé. A végsebesség kerek 300 km/órára emelkedett, ez 14 km/órával haladja meg a Turbo Coupé vonatkozó értékét.
Komplex rendszerben gondolkodtak, minden komponens teljesítményén javítottak
A kizárólag négyajtós Coupé karosszériával rendelhető Cayenne Turbo GT az átalakított futóművön kívül szélesebb, 22 colos kerekekre húzott, egyedi Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsokat is kap, és persze a hajtáslánc és a felfüggesztés áthangolását sem lustálkodták el a mérnökök. A sima Turbóhoz képest 17 mm-rel alacsonyabban ül az autó, a háromkamrás légrugózás 15 százalékkal lett merevebb, és ugyanúgy feszesebb hangolású a PASM (Porsche Active Suspension Management) is. Az első futómű teljes geometriáját átdolgozták a mérnökök a jobb bekormányzási karakterisztika érdekében.
A hátsókerék-kormányzás és a Plus szervokormányzás mellett a PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) aktív dőlésstabilizátort is a sportos viselkedés érdekében csiszolták tovább, a kanyarképességeket a korábbinál szélesebb tartományban működő Porsche Torque Vectoring nyomatékelosztó rendszer is javítja.
Karbon a tető, (részben) titán a középen kivezetett kipufogórendszer
Szélesebb első kerekeket, illetve 0,45 fokkal növelt negatív kerékdőlést alkalmaztak, a lassításért a szériában adott PCCB kerámia-kompozit fékek felelnek. A beavatkozások olyan jól sikerültek, hogy a gyári pilóta (Lars Kern) 7:38,9 alatt ért körbe a Nürburgring 20,832 km hosszú pályáján. Erre SUV még sosem volt képes, de korabeli abroncsokon egy Carrera GT sem sokkal gyorsabb.
A futóművet érintő fejlesztéseken felül a motor szerepe sem elhanyagolható. Ez a dupla turbós egység jelenleg a legerősebb nyolchengeres Porsche motor. Lényeges alkatrészeket is cseréltek a tartósság érdekében: új a főtengely, módosított hajtórudakat, dugattyúkat és motortartó bakokat építenek be; mindezek mellett átdolgozták a szívórendszert és a töltőlevegő-hűtőt is.
Bár az emeleten kell ülni, gy is meglehetősen sportos a hangulat
Az eddiginél is gyorsabb váltásokra képes a nyolcsebességes Tiptronic S automata váltó, kiegészítő vízhűtéssel vértezték fel a központi differenciálművet, módosították a PTM (Porsche Traction Management) rendszert is. Egyedi, titán kipufogórendszerrel, a súlycsökkentés érdekében középső dob nélkül szállítják le a Turbo GT-ket.
Akad feljegyezni való a külsőt illetően is: elérhető az új, Arctic szürke fényezés, speciális az első lökhárító, de akad még karbontető, illetve szélesített kerékjárati ívek is. Szintén szénszálas karosszériabetétek, 25 mm-rel növelt hátsó légterelő (40 kg leszorítóerőt nyerni vele végsebességnél), szénszálból formázott diffúzor és 22 hüvelykes GT keréktárcsák fémjelzik a legdurvább verziót.
Kifejezetten négyszemélyes a Turbo GT
Hátul is csak két ülést találunk, de azok az elektromosan állítható első sportülésekhez hasonló oldaltartást adnak. Perforált Alcantara borítja az ülőfelületet, hímzett logók jutnak a fejtámlákra, a kormánykerékre pedig sárga csík kerül.
A Cayenne sorozatba a Turbo GT hozza el elsőnek a PCM 6.0-s fedélzeti rendszer. A CarPlay mellett támogatja az Android Autót is, átalakították a felhasználói felületét és kibővítették az integrációs lehetőségeit.
A németországi alapár közelíti a 200 ezer eurót, vagyis a szeptemberben érkező autókért legalább közel 80 millió forintot kell leszurkolni.