Elkerülhetetlennek tűnik a sokak szerint elsősorban politikai, másodlagosan gazdasági, harmadrészt környezetvédelmi megfontolásból támogatott elektromos átállás. Sorra jelentkeznek be az (elsősorban európai) autógyártók, hogy konkrét évszámokkal nyűgözzék le társadalmunk efféle változásra fogékony tagjait.
Ezúttal az Auditól érkeztek (egy másik csoport számára inkább rémisztőmnek tűnő) információk. Az ingolstadtiak úgy látják, hogy öt év múlva mutatják be az utolsó belsőégésű motorral szerelt autójukat, 2033-ra pedig megtörténik a teljes paradigmaváltás, vagyis a kínálatuk kizárólag elektromos autókból áll majd.
Először a Süddeutsche Zeitungban olvashattunk a konkrétumokról, amit kisvártatva maga Markus Duesmann Audi-vezér erőstett meg egy klímasemlegességről szóló konferencián. A hajtási módokat illető tervek mellett elhangzott az is, hogy a gyártó 2050-re kívánja elérni a karbonsemlegességet.
Villanyban már most is erősek, és még csak most indulnak be igazán
A négykarikás fejlemények összhangban vannak az anyacég törekvésével: a Volkswagen szintén 2026-ban tervezi piacra dobni az utolsó új benzinesét. Azt sejtjük, hogy a konszernnél nem a pénz lesz a szűk keresztmetszet, hiszen csak az Audinál 2018 óta már öt elektromos típust mutattak be.
Az elektromos átállás részeként ráadásul szinte az összes nagyobb példányszámú Audiból létezik már konnektoros hibrid kivitel. A gyártó modelljeit vizsgálva az utolsó benzines (esetleg dízel) autó a Q5-ös lehet, hiszen az életciklusok alapján 2026-ra pont esedékes lesz a közepes SUV új generációjának bemutatója.
A körültekintően fogalmazó Duesmann persze nem csak a villanyautós rajongókat akarja elkápráztatni. Szavai szerint az átállás végleges és pontos menetrendjét a mindenkori szabályozási környezet és nem mellékesen a fogyasztói igények mentén alakítják ki.
Éveken belül kizárólagossá válhatnak a hasonló képek
Elég csak Kínára gondolni: ha a világ jelenlegi legnagyobb autópiacán engedik majd a benzinesek forgalmazását, a lakosság pedig hajlandó lesz kipufogós modellekért pénzt adni, bizonyára az Audi is kellő rugalmassággal kezeli majd a 2033-as évszámot.
Így hiába hozná el az elektromos áttörést az Euro 7-es norma bevezetése, a benzinesek első lépésben csupán kontinensünkről szorulnak ki, máshol még sokáig járhatnak benzinkútra az emberek.